اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /۱۸آذرماه

  *تماس جنسی در دبیرستان های مازندران! معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت بیماری ایدز دراستان به آمار جالبی اشاره کرده است. این مسئول به یک خبرگزاری گفته است هم اکنون 153 مبتلا به ویروس ایدز در مازندران تحت درمان هستند اما آمار مبتلایان به این بیماری در مازندران 176 بیمار است. با این […]

خبر-ویژه

 

*تماس جنسی در دبیرستان های مازندران!

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت بیماری ایدز دراستان به آمار جالبی اشاره کرده است.
این مسئول به یک خبرگزاری گفته است هم اکنون 153 مبتلا به ویروس ایدز در مازندران تحت درمان هستند اما آمار مبتلایان به این بیماری در مازندران 176 بیمار است. با این حال این مسئول نگفته است که تکلیف 23 نفر که در این آمار قرار نمی گیرند چه می شود.
همچنین معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفته است گروههای درمعرض خطر ویروس ایدز شامل جوانان، نوجوانان و میانسالان است زیرا بیشترین تعداد بیماران در سنین ۲۰ تا ۴۵ سالگی است و این افراد در دانشگاهها، محیطهای کار و غیره قرار دارند. وی گفته متاسفانه طبق آمارهای اعلام شده، برخی تماس های جنسی در سنین دبیرستان صورت می گیرد و لازم است در مدارس مناطق آسیب پذیر، آموزش های لازم داده شود تا با رفتارهای پرخطر مقابله شود و علاوه براین، برای والدین نیز باید آموزش های لازم ارائه شود تا جوانان سالمتری در آینده داشته باشیم.

*ساری غرق در زباله و سگ‌های ولگرد

اخیرا انتقادات بسیاری به مدیریت شهری در مرکز مازندران وارد شده است که مساله زباله و سگ های ولگرد در صدر این انتقادات قرار دارد.
به گزارش روزنامه حرف، در مقابل درخواست‌های شهروندان برای جمع آوری سگ های ولگرد، منابع طبیعی ساری یک‌هزار و 200 هکتار جنگل را برای ساخت پارک به شهرداری ساری واگذار شده و شهرداری ساری در آنجا کمپ سگان ولگرد را راه‌اندازی کرده اما هنوز مساله سگ های ولگرد در ساری حل نشده است.
کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری گفته است مشکلی که در شهر داریم این است که اعتقاد داریم در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تعلل می‌شود و شهروندان زیادی به ما اعلام کردند نمی‌توانیم سطح شهر بیاییم و به‌ویژه در مکان‌هایی که محل جمع‌آوری زباله است و وجود سگ‌های ولگرد موجب ترس و وحشت شهروندان می‌شود. در بحث جمع‌آوری سگ‌های ولگرد داریم کوتاهی می‌کنیم باید جدی‌تر دنبال شود.
کوروش یوسفی همچنین گفته 11 سال است که زباله مردم ساری به پشتکوه منتقل می‌شود و مردم در رنج هستند، زباله مشکلاتی از جمله بروز بیماری‌های واگیر و محیطی، بحث جاری شدن شیرابه و پساب در زمین‌های منطقه به دنبال داشته است.نوسانات دلار مشکلاتی را در ساخت این نیروگاه ایجاد کرده و هزینه‌ها چند برابر شده است.

*فروش اموال مسروقه در دیوار

رئیس پلیس فتا ناجا از تذکر به مدیران سایت‌های دیوار و شیپور خبر داد و گفت: مدیران این سایت‌ها بیش از توجه به بحث امنیت، به درآمد توجه می‌کنند.
سردار سید کمال هادیان‌فر درباره فعالیت سارقان و مجرمان برای خرید و فروش اموال مسروقه و … در سایتهای مانند دیوار و شیپور اظهار کرد: متأسفانه با وجود استفاده مردم از این سایتها (دیوار، شیپور و…) تخلفات و خلافهایی در آن روی می‌دهد، از بحث خرید و فروش اموال مسروقه توسط مالخران بی‌هویت گرفته تا فروش کد و کارت ملی، موضوعات ضداخلاقی و … که به مدیران آنها تذکرات لازم ارائه شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه تخلفاتی که در سایت دیوار صورت می‌گیرد، بیشتر از مابقی سایتها است، یادآور شد: مردم صرفاً به سایتهای این چنینی اعتماد نکنند زیرا مدیران این سایتها بیش از توجه به بحث امنیت، به درآمد توجه می‌‌کنند.
هادیان‌فر متذکر شد: به مدیران این سایتها (دیوار و شیپور) اعلام کردیم اگر اصلاحات لازم را صورت ندهند، با آنها برخورد قضایی می‌شود.

*امضای طلایی در سینمای ایران

به تازگی بیش از دویست فیلمساز و دست ‌اندرکار سینما در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی خواستار لغو الزام برای دریافت «پروانه ساخت» شدند؛ درخواستی غیرمنتظره که طیف متنوعی از چهره‌ها آن را امضاء کرده بودند، یک درخواست واضح مطرح شده که درگذشته نیز به نوعی طرح شده بود.
گروه پیشروی سینمای ایران به درستی خواستار حذف این امضای طلایی هستند که ورود به عرصه حرفه‌ای سینمای ایران را به رانت تبدیل کرده و هر جوان مجبور به بده بستان‌ با تهیه کنندگان برای پذیرش تهیه کنندگی آثارشان و ورود به این عرصه شده است.
اکنون باید دید پروانه ساخت حذف می‌شود یا با توجه به اینکه این روند می‌تواند منجر به تولید سیل آثار شود که همگی متقاضی اکران عمومی هستند، مدیریت اکران و محتوای فیلم‌ها از طریق صدور تعداد محدود پروانه ساخت، تداوم خواهد یافت؟ شواهد نشان می‌دهد انگیزه‌ جدی برای حذف پروانه ساخت وجود ندارد اما در سینمای ایران، هیچ اتفاقی بعید نیست!

*دست عربستان در چابهار

چند روز بعد از ارائه مستندات ایران درباره خرابکاری سعودی ها به سازمان ملل حمله تروریستی به چابهار اتفاق افتاد.
کمتر از سه ماه بعد از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز که به شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان از جمله زنان، کودکان و نظامیان حاضر در رژه شد، این بار تروریست‌ها در شهر چابهار با حمله انتحاری موجب شهادت و زخمی شدن تعدادی دیگر از هموطنان‌مان شدند.
درست هفت روز قبل از اقدام تروریستی در چابهار نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه (9 آذرماه 1397) با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد سعودی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی علیه ایران هستند که لازم است جامعه جهانی با آن برخورد کند.
در این نامه که به امضای اسحاق آل‌حبیب، سفیر ایران به رییس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ارسال شد، اعلام شد مستندات کافی موجود ثابت می‌کند که عربستان در حال برنامه‌ریزی جهت انجام اقدامات مخرب امنیتی و اقتصادی در ایران است.
در این نامه همچنین، به اطلاعاتی نیز که به صورت آشکار در مورد برنامه‌های سعودی برای ایجاد تخریب در اقتصاد ایران و نیز ترور مقامات ایرانی با اجیر کردن تروریست‌ها منتشر شده، اشاره و آمده است اینها بخشی از اقدامات بزرگتر سعودی برای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است که جهان باید در مقابل آن ایستادگی کند.