اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران /۱۳آذرماه

*فرار از بحران به شیوه شورای شهر ساری! در حالی در روزهای گذشته خبری از نشست علنی شورای شهر ساری منتشر شد مبنی بر عدم پرداخت حقوق 900نفر در سازمان عمران شهرداری که به نظر می رسد این شیوه فرار از بحران به شیوه اعضای شورای شهر ساری باشد. به گزارش حرف، در حالی برخی […]

خبر-ویژه

*فرار از بحران به شیوه شورای شهر ساری!
در حالی در روزهای گذشته خبری از نشست علنی شورای شهر ساری منتشر شد مبنی بر عدم پرداخت حقوق 900نفر در سازمان عمران شهرداری که به نظر می رسد این شیوه فرار از بحران به شیوه اعضای شورای شهر ساری باشد.
به گزارش حرف، در حالی برخی اعضای شورای شهر ساری خواستار انحلال سازمان عمران بوده و معتقدند این سازمان دچار تخلفاتی شده است که بسیاری از افراد استخدام شده در این سازمان با فشار اعضای شورای شهر وارد سازمان شده و حتی شنیده شده قریب به 100 نفر بدون حضور در محل کار، حقوق دریافت می کنند.
بنابراین گزارش، اعضای شورای شهر ساری وضعیت سازمان عمران را در حالی بحرانی اعلام می کنند که عضو شورای شهر ناظر این شورا در سازمان و مسئولان شورای شهر بر عملکرد شهرداری ناظر هستند و به جای پاسخگویی درباره وظیفه نظارتی خود صورت تخلف را پاک می کنند.

جزییات جدید از بازداشت یک مدیرکل در مازندران
شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکیست یکی از مدیران کل دستگاه ای اجرایی استان توسط دستگاه های نظارتی بازداشت شده است.
به گزارش روزنامه حرف، در ماه های اخیر تحرکات خوبی از سوی مسئولان نظارتی در زمینه تخلفات مدیران به گوش می رسد که در این راستا مقابله با زمین خواریف تغییر کاربری اراضی و حفظ بیت المال و حفظ اراضی ملی و طبیعی از مهم ترین رویکردهای این این دستگاه های نظارتی بوده است.براساس جدیدترین حوادث و رخدادها در این زمینه، بازداشت این مدیرکل نیز در هم در این ارتباط بوده است و شنیده ها حاکیست پیش از این حقوقی و یکی از معاونت های این سازمان هم به دلیل تخلفات جابه جا شده بودند.رسیدگی به جزییات پرونده و صدور رای قطعی از سوی دادگاه از دلایل عدم معرفی این امر عنوان می شود.

جزئیاتی از پرونده جمعیت‌شناس بازداشت شده
میمنت حسینی چاوشی، استاد جمعیت‌شناسی به‌تازگی بازداشت شده است. یک وکیل دادگستری با تأیید بازداشت این فرد به اتهام «نفوذ» می‌گوید تا جایی که خبر دارد این فرد تاکنون وکیل در اختیار نداشته است.
ایرنا نوشت: ششم آذرماه خبرگزاری فارس اعلام کرد «یکی از نهادهای امنیتی کشور با همکاری دستگاه قضایی تعدادی از عناصر نفوذی در حوزه کنترل جمعیت را بازداشت و احضار کرده است.»
در واکنش به این خبر، حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییتی نوشت: «اجازه بدهند افتخار امنیتی کردن جمعیت‌شناسی به دیگران برسد، برای شما همان حوزه محیط زیست فعلاً کافی است.»
در ادامه، روز گذشته روزنامه کیهان نیز با اعلام نام اختصاری میمنت حسینی چاوشی نوشت:« م.ح که یک جمعیت‌شناس دوتابعیتی است، توسط یاران گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف در ادامه برخوردها با عناصر نفوذی دشمن، طی عملیاتی موفق، هنگام خروج از کشور دستگیر شده است.»
در این باره، محمود بهزادی، وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید: «بحثی که الان وجود دارد این است که افرادی که با این اتهام‌ها بازداشت می‌‌شوند بر اساس تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری می‌توانند تنها از میان 20 وکیلی که رئیس قوه قضاییه مشخص کرده‌اند دست به انتخاب وکیلی بزنند. بنابراین تا جایی من خبر دارم، میمنت حسینی چاوشی تاکنون از بین این افراد وکیلی انتخاب نکرده است.»
میمنت حسینی چاوشی جمعیت‌شناس ایرانی محقق در مؤسسه سیاست‌های عمومی دانشگاه ملی استرالیا است . در سال 89 کتاب او با عنوان «تحولات باروری در ایران» (با همکاری پیتر مک دونالد و محمدجلال عباسی شوازی) به‌عنوان برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد!

برخی با لطایف‌الحیل به صندلی ریاستشان چسبیده‌اند
مصطفی کواکبیان در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: یکی از قوانین بسیار مهمی که مجلس دهم تصویب کرده قانون منع به کارگیری بازنشستگان است. برخی از مدیرانی نمی‌خواهند از صندلیشان جدا شوند و میدان را برای جوانان باز کنند. عده‌ای با لطایف الحیل می‌خو اهند در جایگاه خود بمانند و حتی این موضوع را به رهبری نسبت می‌دهند، تا جایی که بیت رهبری این موضوع را تکذیب می‌کند.
نخست وزیر بلژیک و فرانسه کمتر از 35 سال دارند. شهید تندگویان 28 سال داشت که وزیر و بعد شهید شد. اگر خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد به مجلس بیاورند تا حل شود، وگرنه این قانون خوب باید اجرایی شود و میدان برای جوانان باز شود.

پشت پرده صدور حکم شهردار تهران
خبرها حاکی از آن است حکم حناچی نتیجه وساطت عارف، دو وزیر و واعظی از رئیس‌جمهور برای صدور حکم شهردار تهران بوده است. با انتخاب اعضای شورای شهر تهران، پیروز حناچی در رقابت تنگاتنگ و با اختلاف یک رأی با عباس آخوندی به عنوان کاندیدای نهایی شورای شهر پنجم در پست شهرداری تهران انتخاب شد. ما طولانی شدن اخذ استعلام‌ها برای شهردار جدید تهران انتقادات جریان اصلاح‌طلب از وزارت کشور را به همراه داشت در حالی که علت مسأله به تعلل دو وزارتخانه وزارت کشور و وزارت اطلاعات بر می‌گشت.
نشریه صدا در گزارش امروز خود به تشریح پشت پرده رایزنی‌های برای تسریع در روند استعلام شهردار تهران پرداخت و نوشت: «در پی تأخیر وزارت کشور در صدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران، چند تن از اعضای شورای شهر تهران با وزیر کشور دیدار کردند.در این جلسه که اواسط هفته گذشته برگزار شد، محسن هاشمی، مرتضی الویری، محمود میرلوحی و علی اعطا حضور داشته‌اند.»