اجرای نسخه‌نویسی ۹۹ درصدی الکترونیکی در مازندران

حرف آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: میزان نسخه نویسی الکترونیک در استان از ۳۲ درصد در سه ماه قبل به ۹۹ درصد رسیده است. محمدرضا میرزایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نسخه نویسی نوین و الکترونیک طی سه ماه گذشته در استان به ۹۹.۹ درصد رسید، اظهار داشت: این درحالی […]

حرف آنلاین: مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: میزان نسخه نویسی الکترونیک در استان از ۳۲ درصد در سه ماه قبل به ۹۹ درصد رسیده است.

محمدرضا میرزایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه نسخه نویسی نوین و الکترونیک طی سه ماه گذشته در استان به ۹۹.۹ درصد رسید، اظهار داشت: این درحالی که قبل از آن حدود ۳۲ درصد بوده است.

وی شمار پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت را چهار هزار نفر ذکر کرد و با بیان اینکه بیشترین مشکل را با پزشکان متخصص غیرطرف قرارداد داریم، اظهار داشت: ۷۰۰ پزشک غیرطرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که ۴۰۰ نفر آنها به صورت الکترونیک نسخه می‌نویسند.
وی با عنوان اینکه فقط ۳۰۰ نفر از پزشکان غیرطرف قرارداد نسخه کاغذی می‌نویسند، اظهار داشت: روزانه ۱۷۰ هزار نسخه الکترونیک در کشور نوشته می‌شود که سهم مازندران از این میزان حدود هشت هزار نسخه است.

میرزایی به مشکلات فراروی طرح نسخه نویسی الکترونیک اشاره و اضافه کرد: قطع اینترنت و برق از جمله دغدغه‌ها بود و در حال طراحی بستر آفلاین هستیم تا در مواقع قطع برق و اینترنت بتوان خدمات دهی کرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه در مجموع مشکلات چندانی برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد، به طرح بیمه رایگان اشاره و اضافه کرد: تاکنون حدود شش هزار نفر که تحت پوشش هیچ بیمه پایه‌ای نیستند مشمول این طرح شدند.

میرزایی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۵ هزار نفر از طرح بیمه رایگان در استان استفاده کنند، یادآور شد: آمادگی کامل برای پوشش قراردادن تمامی افراد فاقد بیمه هستیم.

وی همچنین با اشاره به پرداخت مطالبات طرح‌های قرارداد بیمه سلامت گفت: ۹۷ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی پرداخت شد که ۵۶ میلیارد تومان مربوط به بیمارستان‌های دولتی بوده است./مهر