اجرای موفق طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد در مازندران

حرف آنلاین: رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از سازمانهای وابسته به سازمان ملی استاندارد گفت: در راستای اجرای طرح عیدانه توسط اداره کل استاندارد در تمامی استان‌ها به‌ویژه مازندران، شاهد آماری فراتر از انتظار بودیم تاجایی که تاکنون ۵۰ درصد از هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری تحت نظارت و پایش قرار گرفتند. انوشه رحمانی […]

حرف آنلاین: رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از سازمانهای وابسته به سازمان ملی استاندارد گفت: در راستای اجرای طرح عیدانه توسط اداره کل استاندارد در تمامی استان‌ها به‌ویژه مازندران، شاهد آماری فراتر از انتظار بودیم تاجایی که تاکنون ۵۰ درصد از هتل‌ها و مراکز اقامتی گردشگری تحت نظارت و پایش قرار گرفتند.

انوشه رحمانی در سفر به مازندران با هدف بازرسی و ارزیابی اجرای طرح عیدانه شامل بازرسی از هتل‌ها، رستوران‌ها، زائرسراها، پمپ بنزین، شهربازی و غیره، بر لزوم خدمت بی‌منت به مردم تاکید و اظهار کرد: بحث بازدیدها بخشی از کار است اصل توسعه پایدار بخش گردشگری استان مازندران است که با همکاری دستگاه‌های متولی ممکن خواهد بود تا مسافران با رضایت‌مندی از استان خارج شده و مشتاق باشند که مجددا از خدمات بهره بگیرند.

وی افزود: در حوزه طرح عیدانه‌ای که سازمان ملی استاندارد در سراسر کشور از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ درنظر گرفت تا به اجرا دربیاید هدف احقاق حقوق شهروندی و عامه مردم است تا هرآنچه که به سلامت و امنیت مردم ارتباط دارد و همچنین خدمات نوروزی تحت تشدید نظارت‌ها قرار بگیرد.

انوشه ادامه داد: در این راستا اداره کل استاندارد استانها با برنامه تشدید نظارت در کنار امور نظارتی در طول سال شامل بازرسی‌ها وارد عمل شدند تا پایش و نظارت اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز گردشگری و غیره را انجام دهند.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تصریح کرد: تاکنون آمارها بالاتر از حد انتظار است و اداره کل با استفاده از تمامی ظرفیتها و به‌کارگیری نیروهای داوطلب توانسته بسیاری از این مراکز فروش و ارائه خدمات را تحت نظارت قرار داده و موارد را تذکر داده و اعلام کنند و در اختیار مراجع ذیصلاح گذاشتند، همچنین خرسندیم که شاهد همکاری خوبی بین دستگاه‌های نظارتی، استانداری و اداره استاندارد و حمایتشان هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پیشبینی مان ورودی قدرتمندتر از قبل است، گفت: امیدواریم با اجرای طرح عیدانه و گسترش آن در حوزه‌های دیگر بتوانیم خدمات شایسته ای را به مردم ارائه کنیم، جلب مشارکتهای مردمی مهمترین عامل موفقیت در این طرح بوده است، چرا که بحث استاندارد فرابخشی بوده و ما نیاز به تعامل با آحاد مردم هستیم.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون بحث بازدیدها در تمام ادارات استاندارد استانها کلید خورد و هنوز طرح به اتمام نرسیده و گزارش نهایی هفدهم فروردین ماه تکمیل خواهد شد، تاکید کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون در مازندران بالغ بر هزار و ۵۰۰ مرکز مورد بازرسی قرار گرفتند بیش از ۵۰ درصد هتل‌ها و اماکن اقامتی نیز مورد پایش‌ها قرار گرفتند.