اجرای قاطع حکام قضایی ساخت وسازهای غیرمجاز

رئیس کل دادگستری استان بر اجرای قاطع وبموقع احکام قضایی برای ساخت وساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه سراسر مازندران تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین اکبری به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولین مرتبط با حضور در حاشیه رودخانه مسیر روستای دراسله طی بازدید از ساخت و سازها در این […]

رئیس کل دادگستری استان بر اجرای قاطع وبموقع احکام قضایی برای ساخت وساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه سراسر مازندران تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولین مرتبط با حضور در حاشیه رودخانه مسیر روستای دراسله طی بازدید از ساخت و سازها در این روستای توریستی با انتقاد شدید از عملکرد ضعیف بعضی از ادارات مرتبط در نظارت بر ساخت  وساز‌های غیر مجاز گفت: رفع تصرف از بستر رودخانه نیاز به پیگیری  مستمر مسئولین ذیربط دارد زیرا بر اساس قانون و هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه جرم تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تصرف غیرقانونی حریم رودخانه  توسط برخی سودجویان تاکید کرد: مسئولان اجرائی و همکاران قضائی باید به صورت جدی در این خصوص ورود پیدا کرده ونگذارندبعضی از افراد سود جو با دور زدن قانون اقدام به تجاوزبه حریم بیت المال کنند و زیبایی طبیعی این مکانها از بین ببرند.

رئیس  شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری کل استان مازندران، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و ویلاسازی و همچنین  ورود پساب فاضلاب ویلا‌ها به رودخانه را بسیار خطرناک دانست و گفت: تجربه وقوع بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب در سال‌های گذشته برای همه باید درس عبرتی شود تا از ساخت و ساز‌های غیر مجازدر حریم و بستر رودخانه پیشگیری شود.

این مقام عالی قضایی استان تاکید کرد:  شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دیگر ارگانهای مرتبط و همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال این شهرستان  در این خصوص ورود پیدا کرده تا با حفظ آثار و زیبایی های طبیعی در این حوزه، زمینه استفاده عموم مردم از این مناطق گردشگری و تفرجگاه فراهم شود.