اجرای طرح 11 میلیاردی در ایستگاه نمک آبرود صدا و سیما

حرف آنلاین: ممعاون فنی صدا و سیمای مازندران اعلام کرد که طرح 11 میلیاردتومانی در ایستگاه نمک آبرود برای کیفیت شبکه های تلویزیونی در حال اجراست.

بازاری طی گفت‌وگویی با بیان اینکه هم اکنون ۷۳ درصد جمعیت استان شبکه‌های تلویزیونی را با فرمت اچ دی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: طرح‌ها‌ی پرقدرت یک کیلو وات در ایستگاه نمک آبرود چالوس در غرب مازندران به‌منظور توسعه و ارتقای کیفیت شبکه‌های تلویزیونی در حال نصب است.

وی افزود: با تکمیل این طرح ۱۲ درصد جمعیت شهرستان‌های غرب استان که ۴۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود به جمعیت برخوردار از کیفیت اچ دی شبکه‌های تلویزیونی در مازندران افزوده می‌شوند.

بازاری خاطرنشان کرد: همچنین برای این اجرای این طرح، ۱۱ میلیارد تومان از منابع ملی هزینه شد و طرح با فرمت پخش اچ‌ای وی سی تا یک ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

۳۲۰ فرستنده فعال در استان وجود دارد

معاون فنی صداوسیمای مازندران با بیان اینکه ۳۲۰ فرستنده فعال در استان وجود دارد، تاکید کرد: ۵ فرستنده دیجیتال تی اس و تی اس دو از کیفیت اس دی تلویزیونی بهره‌مند هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه تبدیل فرستنده‌های آنالوگ به دیجیتال از سال ۱۳۹۲ در کشور آغاز شده است، عنوان کرد: ۹۸/۸درصد مردم مازندران شبکه‌های اس دی دیجیتال استفاده می‌کنند.