اجرای طرح ملی جنگلانه در مازندران

این همایش بزرگ طرح ملی جنگلانه در محمودآباد و به میزبانی مجمع محیط‌زیست نوین پایش محمودآباد روز جمعه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ باحضور دلسوزان طبیعت برگزار شد. هدف از برگزاری همایش بزرگ طرح ملی جنگلانه، نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ و توسعه جنگل ، از طریق کاشت نهال‌های جنگلی بوده است. جنگل‌های حاشیه روستای بونده واقع در […]

این همایش بزرگ طرح ملی جنگلانه در محمودآباد و به میزبانی مجمع محیط‌زیست نوین پایش محمودآباد روز جمعه ۲۶ آذر ماه ۱۴۰۰ باحضور دلسوزان طبیعت برگزار شد.

هدف از برگزاری همایش بزرگ طرح ملی جنگلانه، نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ و توسعه جنگل ، از طریق کاشت نهال‌های جنگلی بوده است.

جنگل‌های حاشیه روستای بونده واقع در شهرستان محمود آباد با کاشت نهال بلوط ، گیلاس وحشی، زبان گنجشک و سایر گونه‌های جنگلی برشکوه این مراسم غنا بخشیدند.

ضمنا دراین مراسم از بزرگ بانوی محیط زیست ایران زنده یاد مه‌لقا ملاح که تلاش‌های ارزنده‌ای در اعتلای طبیعت و محیط زیست کشورداشتند تقدیر شد.

همچنین در این همایش علاوه بر تشکل‌های مردمنهاد منابع طبیعی و محیط زیست استان سه گروه دوچرخه سوار از محمودآباد و آمل به همراه مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

مجید فاضلی مدیر عامل مجمع محيط‌زيست نوین و مهندس داریوش عبادی در سخنرانی خود ضمن برشمردن اهمیت، حفظ و احیای جنگل‌های هیرکانی و اهداف طرح جنگلانه ، به نقش خانم دکترملاح در نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ آب، خاک و هوا اشاره و مرحومه را پیشکسوتی دانستند که نقش ارزنده‌ای در شکوفایی نهضت محیط‌زیست در کشورمان ایفا کرد.

گفتنی است در این برنامه ۲۰۰ اصله نهال هیرکانی از اداره منابع طبیعی شهرستان نور دریافت شد توسط دلسوزان محیط زیست کاشته شد.

بعد از برنامه نهال کاری نیز جمعی از حاضرین به‌ نشانه اعتراض به شکار پرندگان مهاجر به تالاب سرخرود رفته و در آنجا ضمن تجمع و ابراز نگرانی و انزجار خود از میزبانی نادرست مازندران از پرندگان مهاجر اعلام کردند.