اجرای طرح بیمه سایبری برای تامین امنیت مشاغل فضای مجازی

حرف آنلاین: معاون اقتصادی و تنظیم مقررات و معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی از اجرای بیمه سایبری برای تامین امنیت مشاغل اقتصادی مجازی حوزه با ساز و کار اصولی خبر دادند.

سید هادی سجادی در نشست با جمعی از فعالان حوزه فضای مجازی و استارت‌آپ‌های مازندران بر لزوم توسعه زیرساخت‌های کسب و کار در فضای مجازی تایید کرد و گفت: در این مسیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ و قانونمند شدن فعالیت کاربران در فضای مجازی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیمه سایبری برای تامین امنیت مشاغل در این حوزه با ساز و کار اصولی و همکاری دولت و بخش خصوصی باجدیت درگام اجرایی قرار خواهد گرفت، خواستار ورود جدی شاغلان فضای مجازی در بحث امنیت سایبری هستیم.

سجادی با اشاره به تدوین تفاهم‌ نامه‌هایی با شرکت‌های بیمه‌ای اضافه کرد: دولت سیزدهم به معنای واقعی از فضای مجازی حمایت می‌کند و با برنامه‌ریزی اصولی درصدد حفظ و احیای این حوزه برای افزایش اشتغال پایدار در کشور هستیم.

معاون اقتصادی و تنظیم مقررات شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تدوین قوانین مدون در مجلس شورای اسلامی در بحث فضای کسب وکار مجازی با توجه به روز رسانی شدن فعالیت در این حوزه کارساز نیست، باید به دنبال قوانین غیرمدون و آیین نامه های داخلی زماندار در این حوزه باشیم.

فیک نیوزها درصدد ایجاد التهاب در بازار اقتصادی 

همچنین معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور در این جلسه اظهار کرد: فیک نیوزها با نشرهای خبرهای دروغ درصدد التهاب در بازار اقتصادی و کسب و کار فضای مجازی کشور هستنند، فیلتر فضای مجازی به هیچ عنوان در دستور شورای عالی فضای مجازی کشور نیست.

 

قاسم خالدی افزود: در ماه‌های گذشته آدرس‌های اشتباهی در ارتباط با طرح صیانت از فضای مجازی از سوی رسانه‌های معاند منتشر شد که باید بگویم که در سطح عالی تصمیم‌گیری در این حوزه که همان شورای عالی فضای مجازی کشور است به هیچ عنوان بحث فیلتر فضای مجازی مطرح نیست.

 

وی ادامه داد: از تمامی شاغلان در فضای مجازی و استارت‌آپ‌ها می‌خواهم که با قدرت به کار خود ادامه دهند و توجهی به موضوعاتی حاشیه‌ای در ارتباط با فیلتر فضای مجازی نداشته باشند.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور بیان کرد: باید برای تقویت اکوسیستم اقتصاد تولید محتوا در این فضا بیش از پیش تلاش کنیم، براساس آمار حدود ۱۶ هزار رسانه دیجیتال در سال‌های گذشته تنها در مازندران مجوز فعالیت دریافت کردند که از این تعداد تنها ۳۰ رسانه به فعالیت خود ادامه داده که این آمار مبین آن است که به معنای واقعی در اقتصاد تولید محتوا و درآمدزایی در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

این مسئول همچنین اذعان داشت: باید تولید راهبرد تقسیم درآمد در فضای مجازی به معنای واقعی در کشور فراگیر شود تا براساس اصول و چارچوب مدون برای ایجاد اشتغال پایدار در این عرصه اقدام کنیم.

 

برگزاری شورای عالی فضای مجازی در استان‌ها به ریاست استانداران سراسر کشور طی ماه‌های گذشته از سوی رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ شد و براساس ابلاغیه احمد وحیدی به عالی‌ترین مقام اجرایی استان‌های کشور این موضوع در دستور کار قرار گرفت و مازندران به عنوان اولین استان در این حوزه دستور رئیس جمهور را اجابت کرد و امروز اولین جلسه شورای فضای مجازی مازندران با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران برگزار شد.