اتمام فاز اول واکسیناسیون کرونا تا ۱۰ روز آینده

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می شود. علیرضا رئیسی درباره روند تامین واکسن کرونا گفت: بسیار امیدواریم از مجموع واکسن های تولیدی […]

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز اول واکسیناسیون کرونا برای کادر درمان و بیماران خاص و صعب‌العلاج تا ۱۰ روز آینده تمام می‌شود و از اواسط اردیبهشت فاز دوم واکسیناسیون آغاز می شود.

علیرضا رئیسی درباره روند تامین واکسن کرونا گفت: بسیار امیدواریم از مجموع واکسن های تولیدی کشور دو واکسن در اردیبهشت ماه به تولید برسد و در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد. از مجموع واکسن های وارداتی تاکنون از روسیه حدود ۴۲۰ هزار دوز واکسن گرفتیم. از چین نیز حدود ۶۵۰ هزار دوز از هند نیز گر چه قرار بود ۵۰۰ هزار دوز واکسن بگیریم اما ۱۲۵ هزار دوز دریافت کردیم از کره جنوبی نیز ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا تحویل گرفتیم و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دوز واکسن کرونا واکسن در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و با توجه به اینکه اکثر این واکسن ها دو دوزی هستند تاکنون حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر در مورد وضعیت کشور این است که همه مردم حتما اگر نگاهی به اطراف و خانواده های خود بیندازند می بینند که در اقوام و آشنایان خود این روزها حتما یکی دو نفر درگیر کرونا شده اند. سرعت گسترش بیماری بسیار بالاست و باید مراقبت های شدید داشته باشیم قبلا هم اعلام شده که محدودیت های شهرهای قرمز و نارنجی  این هفته هم تمدید شد. نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی پروتکل ها به دقت رعایت شود. میزان رعایت پروتکل ها در کشور راضی کننده نیست و رقم ۵۸.۵ درصد رعایت پروتکل ها برای کشور پایین است. در برخی شهرها میزان رعایت پروتکل ها از این هم پایین تر است و باید هر چه سریعتر با نظارت دستگاهها این وضعیت اصلاح شود.