آیا واکسن کرونا برای کودکان عارضه‌ای دارد؟

حرف آنلاین: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره شایعات مربوط به ایجاد عارضه در کودکان بعد از تزریق وکسن کرونا توضیحاتی داد. دکتر غلامی از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان خبر داد و گفت: گزارشی مبنی بر ایجاد عارضه‌ای خاص بعد از تزریق واکسن کرونا به کودکان تاکنون اعلام نشده است. از آنجائیکه سوش امیکرون شیوع […]

حرف آنلاین: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره شایعات مربوط به ایجاد عارضه در کودکان بعد از تزریق وکسن کرونا توضیحاتی داد.

دکتر غلامی از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان خبر داد و گفت: گزارشی مبنی بر ایجاد عارضه‌ای خاص بعد از تزریق واکسن کرونا به کودکان تاکنون اعلام نشده است.

از آنجائیکه سوش امیکرون شیوع بیشتری در اطفال دارد قاعدتا واکسیناسیون این گروه سنی مورد توجه و هدف قرار می‌گیرد.
به گفته دکتر غلامی در واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم تاکنون مشکلی نداشته ایم و دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک به این گروه سنی و گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال تزریق خواهد شد.

افراد در شرایط اپیدمی علائم سرماخوردگی مانند آب ریزش از بینی، سرفه، گلودرد، ضعف بیحالی و کوفتگی را امیکرون فرض کرده و بر اساس آن اقدامات درمانی توسط پزشکان انجام شود.

مازندران هم اکنون در شرایط نارنجی و قرمز قرار گرفته بنابراین محدودیت‌های فردی و اجتماعی باید تشدید شود./باشگاه خبرنگاران