آمادگی 700 گروه جهادی مازندران برای رفع محرومیت در شهرها و روستاها

ساری-خبرنگار حرف رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از آمادگی 700 گروه جهادی استان برای رفع محرومیت در شهرها و روستاها خبرداد. غلامرضا شریعتی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در ساری با اشاره به اینکه سپاه بر اساس فرمایشات رهبری وظیفه خود دانست که از طریق اشتغال خرد اوامر ایشان را […]

2

ساری-خبرنگار حرف

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از آمادگی 700 گروه جهادی استان برای رفع محرومیت در شهرها و روستاها خبرداد.

غلامرضا شریعتی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی در ساری با اشاره به اینکه سپاه بر اساس فرمایشات رهبری وظیفه خود دانست که از طریق اشتغال خرد اوامر ایشان را اجرا کند، اظهار کرد: آموزش و ارائه تسهیلات در اجرای طرح های اقتصادمقاومتی مدنظر قرار دارد.

شریعتی افزود: بسیج سازندگی پیش از پرداخت تسهیلات، آموزش متقاضیان رادر دستور کار قرار دارد تا اشتغال فرد به نتیجه برسد، سقف تسهیلات نیز 15 میلیون تومان با 10 درصد سود در نظر گرفته است و تاکنون در مجموع 5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در مازندران  پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به کارگیری گروه های مردمی در قالب گروه های جهادی برای محرومیت زدایی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد، عنوان کرد: حدود 700 گروه جهادی سازندگی در عرصه های مختلف از جمله فرهنگ و هنر و زیرساخت ها و پزشکی در مازندران فعالیت می کنند.

رئیس بسیج سازندگی مازندران افزود: برای 700 گروه جهادی در مازندران، نقاط هدف تعریف شده و مناطق محروم شهری و روستایی در اولویت هستند.

شریعتی با اشاره به فعالیت بسیج سازندگی در مناطق زلزله زده عنوان کرد: حدود 50 واحد مسکن در شهرستان سرپل ذهاب که توسط گروه های جهادی ساخته شده است به زودی در اختیار کرمانشاهی ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در حوزه زیرساختی و کمک به دولت براساس قانون مجلس فعالیت دارد، افزود: 150 میلیارد تومان پروژه های دولتی در مازندران توسط بسیج سازندگی در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی مناسبی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با بیان اینکه یکی از پروژهای مهم در اختیار این نهاد ساخت ورزشگاه نوشهر است که 70 درصد پیشرفت دارد و اگر مشکل اعتباری آن رفع شود در هفته دولت افتتاح می شود، عنوان کرد: استادیوم کشتی در شهرستان جویبار نیز از مصوبات سفر رئیس جمهور است که 15 درصد پیشرفت دارد. بیمارستان بندپی شرقی بابل که حدود 6 ماه گذشته عملیات ساخت آن آغاز شده است پیشرفت خوبی دارد.

وی با اعلام اینکه 100 کیلومتر از جاده های صعب العبور استان که برای پیمانکاران ساخت آن صرفه اقتصادی ندارد توسط بسیج سازندگی در دست ساخت است، عنوان کرد: در مجموع 500 پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی مازندران در دست ساخت است و در کنار این فعالیت عمرانی، بسیج سازندگی در فعالیت امدادی به ویژه ایام بحران نیز در کنار سایر نهادها حضور دارد.

شریعتی با اشاره به تفاهم نامه سال 94 فی مابین سازمان بسیج مستضعفان و وزارت کشور برای اجرای طرح های سالمسازی دریا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح های سالمسازی دریا در شمال کشور در ساحل شهرستان ساری و نیز شهرستان محمودآباد این طرح ها توسط بسیج سازندگی اجرا شد ولی در نقاطی به غیر از ساری و محموداباد به دلیل وجود معارض موفق به اجرای این طرح ها نشدیم اما این آمادگی وجود دارد که با سرمایه گذاری سپاه طرح های سالمسازی دریا در مازندران اجرا شود.