آمادگی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران در ایام نوروز

حرف آنلاین: واحد جدید ایست و بازرسی محموله‌های جنگلی به منظور کنترل بیشتر قاچاق چوب، در منطقه بایجان هراز افتتاح شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری در حاشیه مراسم افتتاح این واحد گفت: عرصه وسیعی از منابع طبیعی استان مازندران در اختیار و کنترل اداره کل منابع طبیعی شرق استان است که […]

حرف آنلاین: واحد جدید ایست و بازرسی محموله‌های جنگلی به منظور کنترل بیشتر قاچاق چوب، در منطقه بایجان هراز افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری در حاشیه مراسم افتتاح این واحد گفت: عرصه وسیعی از منابع طبیعی استان مازندران در اختیار و کنترل اداره کل منابع طبیعی شرق استان است که کنترل و حفاظت از این مناطق ضروری است.

عطایی افزود: به منظور کنترل مبادی ورودی و خروجی استان از جمله منطقه بایجان هراز و ورسک سوادکوه، این دو مبادی که از مناطق مهم و حساس استان در بحث قاچاق چوب هست، امسال تصمیم بر این شد تا این دو منطقه را مجهزتر کنیم بنابراین اعتبارات حفاظتی و حمایتی از جمله ایجاد و احداث کانکس جدید ایست بازرسی و نیز تجهیز هرکدام از ان به شش نیروی جوان به همراه مبادی ورودی شهرستان نور انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز از طریق پهپاد، عرصه‌های جنگلی و مرتعی را کنترل و حفاظت می‌کنیم و نیز از طریق نیروی بسیج هم ان عرصه‌ها را رصد می‌کنیم تا بتوانیم هرچه بهتر در بحث قاچاق چوب و اتش سوزی مراتع و جنگل دقت و سرعت لازم را داشته باشیم.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان آمل هم در حاشیه این مراسم گفت: برای ایجاد و تجهیز پایگاه ایست بازرسی و خرید کانکس در مجموع ۳۲۰ میلیون تومان از طریق اعتبارات اداره کل هزینه شده است.

اسماعیل زاده افزود: شهرستان آمل ۱۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که بیشتر آن در غرب و شرق رود هراز واقع است./صداوسیما