آمادگی کامل شهرداری آلاشت برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱

حرف آنلاین: شهردار آلاشت گفت: شهرداری آلاشت با تشکیل ستاد استقبال از نورور ۱۴۰۱ آمادگی کامل خود را جهت میزبانی از مسافران گردشگری و نوروزی را اعلام می‌کند. یحیی علی نژاد در گفت‌وگویی با حرف مازندران با اشاره به آماده‌سازی شهر آلاشت برای نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: آلاشت آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی […]

حرف آنلاین: شهردار آلاشت گفت: شهرداری آلاشت با تشکیل ستاد استقبال از نورور ۱۴۰۱ آمادگی کامل خود را جهت میزبانی از مسافران گردشگری و نوروزی را اعلام می‌کند.


یحیی علی نژاد در گفت‌وگویی با حرف مازندران با اشاره به آماده‌سازی شهر آلاشت برای نوروز ۱۴۰۱، اظهار کرد: آلاشت آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی و گردشگری را دارد.
وی افزود: در این راستا با تشکیل ستاد استقبال از نوروز در شهرداری با حضور مسئولان در واحدهای فعال مقدمات کار برای آماده‌سازی شهر در حوزه‌های مختلف شهری انجام شده است.
علی نژاد از انجام اقدامات مربوط به زیباسازی، پاکسازی عمومی شهر، رنگ‌آمیزی بلوار و جداول، پاکسازی محورهای درون‌شهری، نصب سطل‌های زباله جدید، آماده‌سازی مکان‌های اقامتی بخش خصوصی و عمومی، آماده‌سازی پارک‌های سطح شهر، رصدخانه شهر و موزه مردم‌شناسی و غیره خبر داد و گفت این اقدامات همچنان ادامه دارد.
شهردار آلاشت با تاکید بر لزوم توجه به مقوله منظر شهری به تاثیر به‌سزای آن بر حافظه بصیری و تصویری ذهنی مسافران اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت سیمای شهر بر روحیات و رفتار مردم تاثیر قابل توجه‌ای دارد و تاثیر گذارترین عنصر در ارتقای سطح کیفی آن سیستم مدیریت شهری است.
این مسئول موزه ملی آلاشت را که اخیرا ثبت ملی شد از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر دانست و گفت: این شهر همچنین از جذابیت‌های طبیعی، بافت تاریخی، مسجد زیبا، رصدخانه، اماکن متبرکه و غیره برخوردار بوده و در استان به‌عنوان شهر مقصد گردشگری شناخته می‌شود و در سابقه خود پذیرش سالانه بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر را دارد.
وی در پایان اذعان داشت: در ایام منتهی به پایان سال ۱۴۰۰، پرسنل شهرداری آلاشت در راستای زیباسازی فضای شهری اقدام به درختکاری با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بهسازی معابر و روکش آسفالت خیابان‌ها کردند که چهره زیباتری به این شهر تاریخی بخشیده است.