آمادگی شهرداری برای تملک اراضی محور مرزن آباد – مجلار

مرزن‌آباد-خبرنگار حرف:شهردار مرزن آباد با بیان اینکه با حمایت های نماینده مجلس بخشی از مشکلات مالی شهرداری حل شد که جای تقدیر دارد گفت: در خصوص چهاربانده شدن مسیر، نشستی را با رایزنی و همراهی فرماندار شهرستان چالوس و نبییان معاون عمرانی استاندار داشتیم. با توجه به اینکه اداره راه بودجه ای برای تملک ندارد […]

مرزن‌آباد-خبرنگار حرف:شهردار مرزن آباد با بیان اینکه با حمایت های نماینده مجلس بخشی از مشکلات مالی شهرداری حل شد که جای تقدیر دارد گفت: در خصوص چهاربانده شدن مسیر، نشستی را با رایزنی و همراهی فرماندار شهرستان چالوس و نبییان معاون عمرانی استاندار داشتیم. با توجه به اینکه اداره راه بودجه ای برای تملک ندارد و زمین های اشخاص از پل کشک به سمت بهاران باید تملک شوند، ما اعلام کردیم که شهرداری آمادگی ورود به بحث تملک را دارد، به شرطی که این اختیار را به ما بدهند، ماهم در مقابل تملک، از حق خود گذشته و تراکم و مجوز ساخت می دهیم تا حریم آزاد شود. تا وقتی که خروجی شهر بصورت قیف باقی بماند مشکلی از ترافیک سنگین شهر حل نخواهد شد.

کیانوش ردایی افزود: در خصوص تعریض مرکز شهر به اعتبارات ملی نیاز داریم. ۱۱ واحد تجاری در مرکز شهر داریم که باید تملک شوند، هر واحد بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. با این وضعیتی که شهرداری دارد توان تملک با بودجه داخلی نداریم.

وی تصریح کرد: در مورد روکش آسفالت ضمن تقدیر از مسوولان اداره راه که قول مساعد دادند، اجرای سریع تر آن نیاز به رایزنی با استان دارد. ردایی ادامه داد: در رابطه با درآمد شهرداری های کوچک مانند مرزن آباد باید حمایت ویژه صورت پذیرد. ما در شهر درآمد پایدار نداریم و درآمد داخلی هم پاسخگوی حجم نیازهای شهر نیست.

شهردار مرزن آباد در پایان گفت: در مورد رودخانه تقاضای ما این است که صیانت، حفظ و نگهداری از آن به شهرداری واگذار شود. با توجه به اینکه امکان آسیب به اراضی و منازل حاشیه رودخانه با بارندگی شدید وجود دارد، شهرداری نسبت به ساماندهی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.