آغاز فروش بیمه نامه تجارت نو در روستاهای مازندران

  گروه اقتصادی – حسین زحمتکش: مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو  با اشاره به طرح فروش بیمه نامه در روستاهای کشور اظهار کرد: روستانشینان به غیر از بیمه محصولات کشاورزی که بر عهده ی دولت است با بیمه های بازرگانی آشنایی کافی ندارد لذا با توجه به ظرفیت های پست بانک، طرح فروش بیمه نامه […]

 

گروه اقتصادی – حسین زحمتکش: مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو  با اشاره به طرح فروش بیمه نامه در روستاهای کشور اظهار کرد: روستانشینان به غیر از بیمه محصولات کشاورزی که بر عهده ی دولت است با بیمه های بازرگانی آشنایی کافی ندارد لذا با توجه به ظرفیت های پست بانک، طرح فروش بیمه نامه ها را در شعب پست بانک های روستاها در دستور کار قرار داده ایم.

سید محمد عباس زادگان، مازندران را استان مستعد در پوشش های بیمه ای دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران دارای روستاهای زیادی است شروع طرح فروش بیمه نامه در شعب پست بانک را از این استان شروع خواهیم کرد.

عباس زادگان بیمه را خدمتی دانست که روستاییان از آن کم بهره هستند و اظهار کرد: به دلیل آنکه روستاییان از اقشار کم درآمد هستند رغبت آن ها برای خرید بیمه نامه ها زیاد نیست.

عباس زادگان افزود: شرکت بیمه تجارت نو در تفاهمی با پست بانک،  دفاتر خدمات روستایی را جهت فروش بیمه عمر آموزش خواهد  داد.

*استفاده از نظام بانکی در فروش بیمه نامه

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو راهبرد اصلی این نهاد بیمه ای را ایجاد نظام بانک بیمه دانست و تصریح کرد: دریافتیم بین بانک و بیمه پیوندی نیست لذا در راستای این مهم برنامه هایی را در دستور کار قرار دادیم.

عباس زادگان با بیان اینکه بانک ها در عملیات های بانکی شاهد کاهش سود سالیانه هستند، اظهار کرد: باید چهارچوبی در نظر گرفته می شد تا بانک  مانند یک سوپرمارکت تمام خدمات پولی و مالی را به مشتریان ارائه کند. وی افزود: بیمه نیز مهم ترین بخشی است که می تواند در سوپرمارکت بانکی در کنارتامین نیازهای پولی و مالی وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو گفت: در حال حاضر بانک تجارت بستر مناسبی را برای تحقق این مهم ایجاد کرده است و به صورت آزمایشی در چند شعبه خاص، نمایندگان فروش بیمه نامه های شرکت بیمه تجارت نو حضور دارند.

وی با اظهار امیدواری از موفقیت این طرح و گسترش آن در تمام شعبه های بانک تجارت سراسر کشور تاکید کرد: مشتریان بانک تجارت می توانند علاوه بر دریافت خدمات پولی و مالی از مشاوره های بیمه ای و خرید بیمه نامه استفاده کنند.

*تلاش برای کسب دانش و تکنولوژی جدید

عباس زادگان شرکت بیمه تجارت نو را به دنبال ایده های جدید دانست که در صنعت بیمه کمتر به آن توجه شده است و اظهار کرد: سیاست بیمه تجارت نو ورود در عرصه های جدید بیمه است تا بتواند ضریب سود خود را بهبود ببخشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قانون بیمه کشور، قدیمی است و توان پوشش بازارهای جدید را ندارد؟، اظهار کرد: این موضوع بارها از زبان رسانه ها بیان شده اما به نظرم منصفانه نیست هرچند باید تلاش کرد که تکنولوژی بیمه ای جدید وارد کشور شود. مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو گفت: به دلیل تحریم، ارتباط با کشورهای خارجی قطع بود و نتوانسته ایم آموزش های جدید بیمه ای را فراگیریم و شاهد حضور شرکت های اتکایی باشیم.

عباس زادگان افزود: شرکت بیمه تجارت نو با برخی از شرکت های بیمه ای از کشورهای ایتالیا، ژاپن و یونان مذاکره داشته تا بتواند با یک تفاهم مشترک به تکنولوژی های جدید صنعت بیمه دست یابد.

وی ارتباط با شرکت های بیمه ی خارجی را موجب ارتقاء سطح تکنولوژی بیمه در کشور دانست و اظهار کرد: یقینا رفت و آمدهای دو طرف در انتقال تجارب و آشنایی با بازارهای جدید تاثیرگذار خواهد بود.

*افزایش سرانه بیمه نیاز به اطلاع رسانی دارد

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در پاسخ به این پرسش که چرا ضریب نفوذ بیمه در ایران پایین است، اظهار کرد: اگر بیمه تامین اجتماعی را به بیمه های بازرگانی اضافه کنیم نسبت به آسیا و خاورمیانه عقب نیستیم و سرانه قابل قبولی داریم اما در بخش بیمه های بازرگانی باید قدم های جدی برداشت.

عباس زادگان با بیان اینکه افزایش سرانه مصرف محصولات بیمه نیاز به اطلاع رسانی قوی به مردم دارد، اظهار کرد: مردم باید متوجه ریسک و ایمنی شوند، ایران کشوری است که حوادث طبیعی و جاده ای آن بسیار بالا است حتی در حوزه ساختمان نیز با حوادث دلخراشی مواجه هستیم که نیاز است مردم علاوه بر شناخت این حوادث نسبت به ایمنی آن نیز آگاهی لازم را به دست آورند.

وی افزود: در همین راستا نیز شرکت بیمه تجارت نو سمینار ایمنی ساختمان های بلند مرتبه را برگزار کرد تا فعالان این بخش از مدیریت ریسک و ایمنی ساختمان آگاهی یابند.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو از برگزاری مسابقه عکاسی ریسک و ایمنی خبر داد و گفت: با توجه به علاقه مندان این حوزه از فرصت استفاده کردیم تا توجه مردم را به ریسک و ایمنی جلب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت بیمه تجارت نو در جلب مشتریان سیاست نرخ شکنی را در پیش گرفته یا کیفی سازی محصولات، اظهار کرد: بدیهی است که بین شرکت های بیمه رقابت عمده روی نرخ است اما مشتریان کیفیت خدمات را می پسندند.

*نرخ رقابتی به معنی نرخ غیر فنی نیست

عباس زادگان با بیان اینکه یقینا به دنبال نرخ رقابتی هستیم، اظهار کرد: نرخ رقابتی به این معنا نیست که به دنبال نرخ غیر فنی باشیم چون اختلال های زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد.

وی به قرارداد بیمه تجارت نو با شرکت نفتی آذر کاسپین اشاره کرد و گفت: وقتی با این شرکت برای عقد قرار داد گفت و گو می کردیم شرکت های بیمه ای دیگر نرخ های پایین تری نسبت به نرخ  ما ارائه کرده بودند اما شرکت آذر کاسپین به این نتیجه رسید که قیمت پیشنهادی بیمه تجارت نو فنی و منطقی است و در آینده اطمینان خاطر آنان را تامین خواهد کرد.

وی رقابت بر اساس نرخ را نامطلوب توصیف کرد و گفت: شرکت های بیمه از طریق سندیکای بیمه گران در نظر دارند رقابت بر اساس نرخ را کاهش دهند و ارائه کیفیت را جایگزین آن کنند.

عباس زادگان با بیان اینکه سمینارها و همایش مدیریت ریسک و ایمنی توسط بیمه تجارت نو در مازندران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این سمینارها برای صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی مازندران برگزار خواهد شد تا اگاهی آنان نسبت به مدیریت ریسک و ایمنی ارتقا یابد.