آغاز دوره های آموزشی خبرنگاری در مازندران

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در آیین افتتاح اولین دوره کلاس آموزش خبرنگاری در استان که با حضور پرشور خبرنگاران برگزار شد با اشاره به اینکه باید آینده نگری و آینده پژوهی را در امر خبرنگاری مد نظر قرار داد،  اظهار داشت: واقعیت این است که زمان خبرنویسی و خبرنگاری سنتی به پایان رسیده است […]

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران در آیین افتتاح اولین دوره کلاس آموزش خبرنگاری در استان که با حضور پرشور خبرنگاران برگزار شد با اشاره به اینکه باید آینده نگری و آینده پژوهی را در امر خبرنگاری مد نظر قرار داد،  اظهار داشت: واقعیت این است که زمان خبرنویسی و خبرنگاری سنتی به پایان رسیده است و با توجه به رشد توسعه و فناوری در این حوزه؛ خبرنگاران هم باید در این زمینه رشد کنند تا بتوانند در کار خود موفق تر باشند.

احمد مظفری بیان داشت: استان مازندران در این زمینه (خبرنگاری) رشد خوبی نموده است و بیشتر خبرنگاران صاحب قلم هستند. به نظر می رسد تاکنون در مبحث آموزشی خبرنگاران کاری صورت نگرفته است و بعد از مدت ها اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دوره ای تخصصی برای آموزش خبرنگاران راه اندازی نموده است که امید است این دوره ها ادامه پیدا کند.

او اظهار کرد: امروز حرفه گرایی و واقعیت گرایی دو نیاز ضروری فعالیت در عرصه رسانه و خبر است و در دنیای دیجیتال و مجازی دیگر مجالی برای ارایه مطالب کذب و دروغ نیست. خبرنگاران با برگزاری دوره های آموزشی از آخرین دستاوردهای حوزه رسانه و ارتباطات آشنا شده و می تواند در دستیابی به اهداف و رسیدن به رسالت واقعی که مد نظر است کمک بزرگی باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی و هماهنگی مازندران اعلام داشت: در شورای اطلاع رسانی و هماهنگی استان یکی از دغدغه های جدی این بود که زمینه تربیت نیروهای حرفه ای، آگاه، دانا و بصیر فراهم شود که این امر با اقدام خوب و به موقع آموزش فنی و حرفه ای در حال تحقق است.

مظفری ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه سهم مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی دارند که نباید در این موضوع به آن شک کرد. افرادی که در حوزه رسانه های اجتماعی کار می کنند می دانند که رسانه ها چقدر می توانند در امر حوزه تقویت اجتماعی نقش آفرینی نمایند که امید است با حضور در این کلاس ها و انتقال تاکتیک ها و تکنیک ها و مسایلی که در حوزه رسانه و ارتباطات وجود دارد به این امر کمک نماید. امروز رسانه های الکترونیکی و مجازی در تمام شئون زندگی وارد شده و دخیل هستند و بر اساس آخرین برآورد تحقیقاتی صورت گرفته سهم بزرگی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه دارد. معتقدم خبرنگاران باید روش های بهره گیری از شبکه های اجتماعی و شیوه های نگارش در آن و مسایلی که در این زمینه وجود دارد را آشنا شوند که می طلبد یک دوره ای مجزا تحت عنوان شبکه های مجازی پیش بینی شود و روش های نوین اطلاع رسانی که یکی از ضرورت ها است در این کلاس مورد بررسی قرار گیرد.