آغاز اعزام زائران به سوریه

حرف آنلاین: مدیر حج و زیارت مازندران گفت: اعزام زائران به سوریه از دو هفته پیش آغاز شده و در حال انجام است.  اسماعیلی گفت:  به زودی شاهد افزایش اعزام‌ها در روز‌های آینده هستیم. با تنظیم تفاهم نامه‌ای که بین سازمان حج و زیارت و وزارت سیاحه سوریه انجام شده برنامه ریزی اولیه جهت امکان حضور زائران […]

حرف آنلاین: مدیر حج و زیارت مازندران گفت: اعزام زائران به سوریه از دو هفته پیش آغاز شده و در حال انجام است.

 اسماعیلی گفت:  به زودی شاهد افزایش اعزام‌ها در روز‌های آینده هستیم.

با تنظیم تفاهم نامه‌ای که بین سازمان حج و زیارت و وزارت سیاحه سوریه انجام شده برنامه ریزی اولیه جهت امکان حضور زائران در سوریه با تعداد محدود آغاز شده است.

به گفته اسماعیلی سازمان حج و زیارت در حال حاضر با توجه به محدودیت سهمیه،فعلا یک پرواز در هفته را  برنامه ریزی کرده که در قالبت ۲ بسته زیارتی پنج شب اقامت با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و چهار شب اقامت با ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

این ظرفیت هر ۲ هفته یک بار از طریق سامانه ziarat.haj.ir در اختیار دفاتر زیارتی سراسر کشور قرار می‌گیرد تا این دفاتر بتوانند جهت ثبت نام قطعی و رزواسیون زائران اقدام کنند.

به گفته اسماعیلی با توجه به محدودیت ظرفیت، فعلا پرواز‌ها به طور متمرکز از ایستگاه پروازی استان تهران انجام می‌شود.
متقاضیانی که قصد سفر زیارتی به سوریه را دارند بر طبق شیوه نامه بهداشتی و تزریق ۲ دوز واکسن می‌توانند به دفاتر زیارتی فعال در استان مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه دهند.

به گفته اسماعیلی متقاضیان حال حاضر استان بیش از ۵۰ نفر است و ما در حال انجام رزواسیون هستیم که به محض باز شدن سامانه جهت ثبت نام و اخذ سهمیه اقدام خواهد شد.

ظرفیت سهمیه مازندران در حال حاظر در حد انجام یک پرواز نیست و اگر ظرفیت افرایش یابد و تقاضا بیشتر شود این امکان وجود دارد که از ایستگاه مبدا ساری هم به مقصد دمشق این پرواز انجام شود./باشگاه خبرنگاران جوان