آخرین جزئیات از سانحه هوایی در سمیرم
سخنگوی سازمان هواپیمایی از تشکیل جلسه کمیته بحران در این سازمان برای بررسی جزییات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد.رضا جعفرزاده ضمن تایید سقوط هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان اظهار کرد: این هواپیما حدود ساعت ۸:۵۴ تهران را به مقصد یاسوج ترک میکند و چند دقیقه بعد از صفحه رادار حذف میشود.وی افزود: هواپیما […]

سخنگوی سازمان هواپیمایی از تشکیل جلسه کمیته بحران در این سازمان برای بررسی جزییات سقوط هواپیمای آسمان خبر داد.رضا جعفرزاده ضمن تایید سقوط هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان اظهار کرد: این هواپیما حدود ساعت ۸:۵۴ تهران را به مقصد یاسوج ترک میکند و چند دقیقه بعد از صفحه رادار حذف میشود.وی افزود: هواپیما حوالی سمیرم سقوط کرده و جزییات بیشتر در جلسه کمیته بحران سازمان هواپیمایی کشور در حال بررسی است.
به گزارش ایسنا، بررسی سوابق پروازی این هواپیما نشان میدهد که ایتیآر ۷۲ (به انگلیسی: ATR ۷۲) هواپیما دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقهای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ایتیآر تولید میشود. ایتیآر ۷۲ نوع تکامل یافتهایتیآر ۴۲ است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد. از این هواپیما معمولاً برای حمل و نقل منطقهای توسط شرکتهای مسافربری استفاده میشود، اما به عنوان هواپیمای اختصاصی (شرکتها یا موسسات)، باری و برای گشت دریایی هم استفاده شده است. مدلهای مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا ۷۸ نفر گنجایش دارند.
*ماموریت روحانی به وزیر راه
رییس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی را مسئول تشکیل ستاد بررسی سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان کرد.
بر اساس این دستور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ماموریت یافت با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در سازمان هواپیمایی کشور، ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم جهت خدمات امدادی، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش نماید.
*اسامی تیم پرواز ٣٧٠٤ هواپیمایی آسمان:
١-کاپیتان حجت الله فولاد٢-خلبان دوم کاوه خلیلی٣-سرمهماندار محمد حسین فرش سنگی٤-مهماندار بهنام رضایی نیارکی
این پرواز 60 مسافر داشته که یکی از آنها کودک بوده است. 2 مهماندار و 2 نفر امنیت پرواز و دو خلبان و کمک نیز در این پرواز بودهاند که جمعا 66 نفر میشوند.
*اسامی سرنشینان این هواپیما به شرح ذیل است:
ابراهیم جعفریسیسخت، نرگس خوبانی، علی نجمانی، عزتالله حقشناس، محمد صداقتنژاد، مصطفی رضایی، سیدابراهیم سعادت، محمد سمیعینصرآباد، محسن تقیپور، علی زارعی، میلاد علیپور، افشین انصاری، سیدعلی دانشی، سیدطاها دانشی، محمد عیدینیا، علی فرزانه، حمید هداوندخانی، احمد غلامی، مژگان نظری، حسین رستمی، مریم عابدی، احمد انواری، محمد برزگری، رویا داخته، مجید اسلامی، مهدی قرالی، حسنرضا قرالی، زیبا گلیپور، زهرا ایمانیمهر، عبدالرضا کردی، محمد نجات، محمدصادق نوری، امیر پورشعبان، فهمت صالحپروار، بهروز شریفکاظمی، پریسا سوهانی، خلیل آهنگران، اردشیر راد، حمید امیری، مهدی جاویدپور، عبدالاحد مرادی، سلمان آذری، کوثر حردانی، محمد کبیریان، علیرضا کالپور، حمید مهدوی
براساس این گزارش کاپیتان “حجتالله فولاد” خلبان باتجربه پرواز آسمان، یک بار دیگر در پرواز یاسوج به تهران در سال 92، با از کار افتادن موتور شماره 2 هواپیمای ATR72، در شرایط اضطراری قرار گرفته بود اما توانست هواپیما را به سلامت در فرودگاه یاسوج به زمین بنشاند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خبری با بیان اینکه هواپیمای مسافربری تا 14 مایلی با مرکز کنترل در ارتباط بوده است، اعلام کرد: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما کشف نشود، نمیتوان علت دقیق حادثه را مشخص کرد.
علی عابدزاده همچنین با تاکید براینکه هواپیمای ایتیآر سقوط کرده آسمان تولید سال 1993 میلادی بوده است، اظهار کرد: دستگاههای ناوبری این هواپیما مدرن بوده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0