قربانعلی نعمت زاده رئیس پارک علم و فناوری مازندران شد

حرف آنلاین: جلسه تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری مازندران برگزار و طی آن قربانعلی نعمت زاده به‌عنوان رییس پارک علم و فناوری مازندران معارفه و از زحمات دکتر علی معتمدزادگان، که به مدت هشت سال ریاست پارک علم و فناوری مازندران را بر عهده داشت تقدیر شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه قربانعلی نعمت زاده ، اظهار کرد: حضور نهادهای علمی همچون پارک علمی در کنار دانشگاه و مرکز تحقیقات ظرفیتی‌هایی را فراهم میکند که در مازندران مغفول مانده از این رو ایجاد پردیس مشترک دانشگاه علوم کشاورزی با پارک علم و فناوری مازندران باید در دستور کار باشد.

نیاز پارک علم و فناوری مازندران به زمین 

وی ضمن درخواست از استاندار مازندران برای حمایت از پارک علم و فناوری مازندران در ستاد ویژه دانش‌بنیان، گفت: نیاز به زمین مناسب در این پارک به شدت احساس میشود که البته با دو تا سه هکتار زمین کاری انجام نمی‌شود.

خیرالدین با اشاره به وجود نخبگان توانمند در مازندران، افزود: ما از نظر نیروی انسانی کمبودی نداریم، اما در بحث زیرساخت چرا و تنها با رفع مشکلات زیرساختی موفق خواهیم بود، شرکت های دانش بنیان نیز باید به نیاز بازار توجه کرده و محصولات مورد تقاضا تولید کنند.

راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها 

معاون وزیر علوم از راه‌اندازی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در راستای اطلاع شرکت‌های دانش بنیان برای تولید و همچنین برقراری ارتباط میان بخش صنعت با حوزه پارک‌های فناوری خبر داد.

این مسئول همچنین به مشکلاتی اعم از درگیری‌های اداری برای صدور مجوز تولید انبوه و معضلات تجاری‌سازی اشاره کرد و از انعقاد تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای ارزیابی و تبدیل شرکتهای دانش بنیان نوع سه به یک و دو خبر داد.

گفتنی است این جلسه با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دستیار ویژه استاندار مازندران، روسای دانشگاه ها و مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در محل سالن آمفی تیاتر شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.