در گفت‌وگوی اختصاصی با جلال محمدی مطرح شد

سالن ورزشی، محل تمرین گروه آوای تبری!

حرف آنلاین، زری طاهری| آهنگساز و کارگردان هنری مازندرانی با اشاره به انتشار موزیک ویدیوی "الف تا لام " گروه آوای طبری، از عدم حمایت مدیران فرهنگی به فعالان حوزه تولید محتوا گلایه کرد.

سید جلال محمدی در گفت‌وگو با حرف مازندران، با بیان اینکه بنده در کنار آهنگسازی و شعر گرفتن، مشغول پژوهشگری، نوازندگی ساز دو تار و هم‌خوان گروه هستم، اظهار کرد: آغاز فعالیت هنری من به سال ۱۳۷۰ برمی‌گردد که کارم را با گروه خانوادگی شروع کردم که الان با نام خانواده بزرگ حدود هزار نفری آوای تبری شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارچوپ کار ما در حوزه محلی مازندرانی شامل آهنگسازی، تنظیم و اجرا است، افزود: نخستین موزیک ویدیوی ما در سال ۱۴۰۱ با عنوان “الف تا لام ” به‌مناسبت گرامیداشت هفته معلم و با هدف ارزش نهادن به مقام شامخ معلم با زبان شعر و موسیقی تبری تنظیم و به همه معلمان آموزش و پرورش و اساتید فرهنگ و هنر تقدیم شد

محمدی درخصوص بازخورد مخاطبان پس از انتشار این موزیک ویدیو، خاطرنشان کرد: مردم، معلمان و اساتید دانشگاه پس از مشاهده این کلیپ مراتب تشکر و خرسندی خود را ابزار کردند، البته تاکنون از جانب آموزش و پرورش شاهد هیچ عکس‌العملی نبودیم، امیدواریم این کار با نشر حداکثری آن از رسانه‌های مختلف بهتر دیده شود.

این کارگردان هنری عنوان کرد: در برنامه کاری آینده تنظیم موزیک ویدیو در حوزه زباله، آواها و نواهای لالایی مادران و شاهنامه فردوسی را داریم.

وی با تاکید بر اینکه بنده در سال گذشته موفق به تولید بیش از ۱۰ مورد تولید محتوا در قالب موزیک ویدیو شدم، گفت: متاسفانه حتی یک نهاد فرهنگی حتی به اندازه یک پیامک، تماس برای ما ارزش قائل نشده و حتی مکانی برای تمرین در اختیارمان قرار ندادند، در مجموع شاهد هیچگونه حمایت مالی نبودیم.

محمدی اضافه کرد: مخاطبان می‌توانند با یک سرچ ساده کارهای اجرایی ما را مشاهده کنند، آن هم نه ضبط آهنگ‌های تکراری بلکه تولید محتوای جدید در ژانرهای مختلف، اما مدیران فرهنگی نهادهای دولتی نسبت به اقدامات ما بی توجه بودند، امید آنکه شاهد تغییرات مدیریتی دستگاه‌های فرهنگی باشیم تا شاهد حمایت باشیم.

این آهنگساز با بیان اینکه برای تولید محتوا از جیب خودمان هزینه کردیم، اذعان داشت: برای هر موزیک ویدیو میانگین بین ۵۰ الی ۷۰ میلیون هزینه صرف شد تا جایی که در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان به تنهایی به اتفاق خانواده آوای طبری برای این بخش هزینه کردم.

وی با بیان اینکه انتقادی ندارم چون گوش شنوایی وجود ندارد، یادآور شد: باز هم تاکید میکنم تولید محتوا کار هر کسی نیست و هزینه سنگینی دارد وظیفه نهادهای فرهنگی دولتی اعم از؛ حوزه هنری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد، سازمان‌های فرهنگی شهرداری و غیره بوده که وظیفه حمایت را برعهده دارند.

محمدی در پایان تصریح کرد: بنده پارسال در بحبوحه کرونا به‌عنوان فعال‌ترین هنرمند در کشور کار تولید کرده و مجوز گرفتم این دوستان باید بودجه را در اختیار تولید محتوا قرار بدهند نه برگزاری یک برنامه ساده یا جنگ شادی یا کنسرت! در حالی که گفتن ندارد ولی مکان تمرین ما یک (سالن ورزشی) است، چون این دستگاه‌ها مکان را در اختیار هنرمندان قرار نمی‌دهند.