افزایش مصرف گاز در مازندران / هشدار به ادارات پرمصرف

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: میزان مصرف گاز در استان از ۱۸ میلیون مترمکعب به ۳۲ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

با خنک تر شدن آب و هوا، شاهد افزایش مصرف گاز در مازندران هستیم. همین عامل علاوه بر مصرف بیش از اندازه مصرف گاز در میان مشترکان خانگی ، افت فشار گاز را به همراه دارد که در برخی موارد اگر به نکات ایمنی ناشی از مصرف گاز خانگی توجه نشود موجب نشت گاز و در پی آن مرگ خاموش می شود.

قاسم مایلی رستمی سرپرست شرکت گاز مازندران نیز تعداد مشترکان خانگی را یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هر چند دو هزار و ۵۰۰ مشترک عمده پرمصرف صنعتی و تولیدی نیز تحت پوشش اداره گاز قرار دارند اما در طی یکسال اخیر هیچ قطعی گاز در استان گزارش نشد.

مایلی رستمی به افزایش مصرف گاز در روزهای اخیر به دلیل برودت و سرمای هوا اشاره کرد و افزود: اگر چه تا هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبرو بودیم اما در ماه جاری نسبت به ماه قبل میزان مصرف افزایش یافت.

وی میزان مصرف گاز را از ۱۸ میلیون مترمکعب به ۳۲ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و توصیه کرد: مشترکان و مردم مدیریت مصرف و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند تا مشترکی در زمینه مصرف انرژی گاز ایجاد نشود.

سرپرست شرکت گاز مازندران تاکید کرد: ادارات قبل از تعطیلی و پایان ساعت کاری نسبت به خاموش کردن موتورخانه‌ها اقدام کنند و برای مشترکان کم مصرف، بخشودگی‌هایی از جمله تعرفه رایگان درنظر گرفته می‌شود.

این مسئول اجرایی مازندران با تاکید بر مصرف ایمن گاز یادآور شد: تمامی همکاران به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا گاز هیچ مشترک و خانه‌ای قطع نشود.