استفاده از ظرفیت دانشگاهی در جهت توسعه کارآفرینی

دبیر انجمن علمی دانشگاه کشاورزی، منابع طبیعی گرگان با اشاره به موفقیت دانشجویان در تولید محصول کلاژن سازی با پرورش حلزون مطرح کرد: دانشجویان می‌توانند با استفاده از ظرفیت دانشگاهی در جهت توسعه کارآفرینی ورود پیدا کنند.

مصطفی عالی‌پور دبیر انجمن علمی دانشگاه کشاورزی، منابع طبیعی گرگان با اشاره به تولید چند تن از دانشجویان این انجمن بیان کرد: این انجمن موفق شد در حوزه پرورش حلزون فعالیت داشته و در این حوزه دو نفر از دانشجویان در حیطه‌های مختلف فعال شوند.

وی افزود: از این حیوان به دلیل کلاژن سازی برای محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده می‌شود که در کشورهای دیگر علاوه بر آن جنبه‌های دیگر چون خانگی و خوراکی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در ایران فعلا برای کلاژن سازی به کار می‌رود.

عالی‌پور افزود: با توجه به هجمه زباد وارداتی وسایل آرایشی سعی شده از محصول داخلی استفاده شود و کلاژن سازی از این حیوان خیلی راحت‌تر است بنابراين هنوز مورد استقبال داخلی می‌شود و اشباح نشده است.

این دانشجوی فعال در خصوص خاصیت این محصول عنوان کرد: پرورش دادن حلزون‌ها راحت است و سن هر یک به ۱۵ سال می‌رسد و چون جنسیت نر و ماده ندارد هر دو قابلیت تخم‌گذاری را دارند و هر جفت تخم می‌گذارند و طی شش ماه به سن تخم‌گذاری می‌رسند و در هر ماه ۳۰۰ تخم می‌گذارند.

وی ادامه داد: همزمان با تولید این حیوان، فروش نیز دستور کار قرار می‌گیرد که آن دو تا دانشجو از سال گذشته توانستند فروش خوبی را انجام دهند.

عالی‌پور با بیان اينکه دانشجویان در جهت تولید و فروش حلزون باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کنند بنابراین با وجود امکانات و مکان هزینه کمتری در بر خواهد داشت و دانشجو با توجه به حضورش در آن‌جا دسترسی به این محصول برایش راحت‌تر خواهد بود، گفت: در جهت بازاریابی حلزون در هر زمینه‌ای بازار آن هنوز فراهم است و می‌توانید به فروش آن دست یابید، البته در ایران هنوز بازاری هست که تضمینی خرید و فروش انجام می‌دهند.