شهردار آلاشت خبر داد؛

استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کویت برای ارتقای گردشگری در آلاشت

حرف آنلاین: شهردار آلاشت گفت: باهدف ارتقای گردشگری در آلاشت این شهرستان توریست پذیر، دیداری با معاون سفارت ایران در کویت برگزار و هم‌اندیشی باهدف استفاده از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کویت صورت گرفت.

یحیی علینژاد در گفت‌وگو با حرف آنلاین با اشاره به دیدار با ابراهیم نوروزی معاون سفارت ایران در کویت در محل شهرداری آلاشت، از ارائه پیشنهاد برای هم‌اندیشی با تعدادی از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی برای توسعه فضای گردشگری خبر داد و علت این دیدار را زمینه‌سازی برای حضور سرمایه‌گذاران با هدف احداث مجموعه‌های اقامتی در آلاشت سرمایه‌گذاری کنند عنوان کرد‌.

وی افزود: باتوجه اینکه بخش زیادی از عرب‌های مناطق حاشیه خلیج فارس در فصل تابستان به ایران سفر می‌کنند از این رو فراهم کردن زمینه اینکه یکی از مقاصدشان آلاشت باشد در دستور کار قرار گرفت.

یحیی نژاد با بیان ظرفیت بالای شهر گردشگری آلاشت در حوزه ساخت اماکن تفریحی و اقامتی، گفت: آلاشت یکی از مناطق کوهستانی و گردشگرپذیر است.

حضور ۵ هزار گردشگر هر هفته در آلاشت 

شهردار آلاشت با اشاره به اینکه آلاشت در فصل بهار و تابستان میزبان مسافران زیادی در طول هفته می‌شود، تعداد آن‌ها را حدود ۴ الی ۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر باوجود تعدد حضور مسافران در بخش ارائه خدمات به مسافران مشکلاتی در حوزه اسکان و اقامت داریم.

شهردار آلاشت با بیان اینکه تعداد خانه‌های قدیمی و سوئیت‌های گردشگری در آلاشت کم است، عنوان کرد: کیفیت و کمیت این واحدها مناسب نیست، از این رو فراخوان برای حضور سرمایه‌گذاران در آلاشت فراهم است، شهرداری هم میتوانند ضمن دراختیار گذاشتن زمین به ساخت و ساز واحدهای اقامتی کمک کند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: عمده ساخت و سازها در حوزه واحدهای اقامتی همچون هتل و سوئیت مدنظر است.