نگاهی به مراسم معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران

 رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی در داخل کشور از سوی هرکسی که دامن زده شود، خیانت است. آیت‌الله محمدی گلپایگانی در آستانه هفته وحدت و در آیین معارفه امام‌جمعه جدید ساری در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود:  افرادی که از هر دو طرف به […]

 رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی در داخل کشور از سوی هرکسی که دامن زده شود، خیانت است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در آستانه هفته وحدت و در آیین معارفه امام‌جمعه جدید ساری در مصلی امام خمینی (ره) این شهر افزود:  افرادی که از هر دو طرف به این مسئله دامن می‌زنند؛ با هر عنوانی که باشند، به کشور و نظام خیانت می‌کنند.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم تا اختلاف بین شیعه و سنی از سوی برخی افراد ولو در هر لباسی دامن زده بشود و  این کار برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که بر اتحاد و انسجام مسلمانان تأکیددارند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت :اهل سنت و شیعه سال‌های سال در کنار یکدیگر بدون هیچ دغدغه و اختلافی زندگی کردند و مراودات خوبی نیز با یکدیگر داشتند و حتی ارتباط خویشاوندی برقرار کردند.

گلپایگانی همچنین توهین به سایر ادیان را نیز با استناد به نص سریع قرآن مجید قبیح توصیف کرد و خواستار حفظ اتحاد و انسجام داخل کشور بین تمام ادیان و مذاهب بخصوص شیعه و سنی شد . وی همچنین از برخورد قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی قدردانی کرد و گفت: متأسفانه برخی در کشور اموال مردم را به یغما بردند و کارشان نیز سیری ندارد.

او افزود: خوشبختانه رئیس جدید قوه قضاییه برخورد خوبی را با مفسدان اقتصادی در کشور شروع کردند که جای قدردانی کرد و این کار مردم را امیدوار می‌کند. گلپایگانی گره‌گشایی از مشکل مردم و خدمات‌رسانی به آنان را وظیفه اصلی مسئولان کشور دانست و گفت:  مقام و منصب در نظام جمهوری اسلامی امانتی نزد مسئولان است و به‌هرحال روزی این امانت از آنان پس گرفته می‌شود و در این دوره باید به وظایف اصلی خود که خدمات‌رسانی به مردم است، عمل کنند.

وی افزود: به‌هرحال ما که اعتقاد به‌روز  قیامت داریم، باید روزی نسبت به عملکرد خودپاسخ گو باشیم و با این رویکرد باید از فرصتی که در اختیارمان قرار دارد برای خدمات‌رسانی به مردم استفاده کنیم. گلپایگانی هدف از سفرش به استان مازندران را تکریم از دو دهه خدمات آیت‌الله نورالله طبرسی در کسوت نمایندگی ولی‌فقیه در استان مازندران و چهاردهه امامت جمعه شهر ساری و معرفی نماینده جدید ولی‌فقیه در این استان اعلام کرد و گفت:  آیت‌الله طبرسی نماینده سابق ولی‌فقیه به دلیل کسالت از سمت خود در این کسوت استعفا دادند که مورد تائید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت و  پس از بررسی معظم له حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران و امام‌جمعه شهر ساری منصوب کردند.

روحیه ایثارگری کشور را طی چهار دهه به‌پیش برد

 رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در آیین معارفه امام‌جمعه جدید شهر ساری گفت: آنچه که نظام جمهوری اسلامی را در چهار دهه گذشته به‌پیش برد، روحیه ایثارگری و اتحاد زیر چتر ولایت‌فقیه بود.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری  ادامه داد: استان مازندران به‌عنوان سرزمین علویان نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید ایفاء کرد و همچنان نیز در تبعیت از ولایت‌فقیه  پیشتاز است و نقش خود را در پیشبرد نظام ایفاء می‌کند. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: نماز جمعه اجتماع بزرگی از مسلمانان است که زمینه اتحاد و همدلی بین مسلمانان را فراهم کرده است.

حاج علی‌اکبری افزود: نماز جمعه به‌عنوان اجتماع بزرگ مسلمانان  پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ واقعیت به خود گرفت و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و زمینه‌ساز اتحاد بین مسلمانان شده است.

وی ادامه داد: اتحاد و انسجام ناشی از برپایی نماز جمعه توانست بسیاری از اهداف نظام جمهوری اسلامی را پیش ببرد و امروز این اجتماع بزرگ دینی در حدود ۹۰۰ نقطه از کشور برگزار می‌شود.

حاج علی‌اکبری استقبال مردم از نماز جمعه را نیز از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این صفوف متحد مسلمانان در نماز جمعه دل‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.حاج علی‌اکبری ابراز امیدواری کرد تا حضور نماینده جدید ولی‌فقیه در استان مازندران بتواند همانند گذشته زمینه‌ساز جذب جوانان به نماز جمعه شود.

 توسعه استان درگرو تعامل همه قوا است

 نماینده جدید ولی‌فقیه در مازندران گفت: برای ساخت مازندران یکپارچه نیاز به تعامل دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر نیروهای تأثیرگذار است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در آیین معارفه‌اش به‌عنوان سومین نماینده ولی‌فقیه در مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ما باید در کنار توسعه و پیشرفت اقتصادی استان مازندران به رفع آسیب‌های اجتماعی نیز توجه جدی داشته باشیم و همراه با توسعه به مازندران سالم نیز بیندیشیم.

امام‌جمعه شهر ساری اضافه کرد : در مازندران ما به دنبال توسعه همه‌جانبه و عادلانه باید باشیم به‌گونه‌ای که تمام بخش‌های این خطه شمال کشور از امکانات و تجهیزات زیرساختی و توسعه‌ای به‌طور یکسان برخوردار شوند و توسعه همه‌جانبه مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: توسعه همه‌جانبه در مازندران نیازمند وحدت و همدلی و انسجام تمام نیروهای تأثیرگذار و دلسوز نظام است و تاکنون نیز تمام برنامه‌های توسعه‌ای استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه و مدیران ارشد اجرایی در استان انجام شد و همچنان نیز ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به جایگاه نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها اظهار داشت : نماینده ولی‌فقیه ضمن این‌که نیابت ولی امر مسلمین را در استان‌ها بر عهده دارد ، خود باید ازلحاظ سطوح زندگی در جایگاه عامه مردم قرار داشته باشد و همسنگ شدن با مردم باعث ارتقاء این جایگاه و جذابیت آن در نزد مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران خاطرنشان کرد : هرگاه مردم امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه را ازلحاظ سلوک شخصیتی وزندگی اجتماعی و اقتصادی همسنگ خود بدانند در آن‌وقت نماز جمعه ما با استقبال مردم مواجه می‌شود و این مسئولیت بار سنگینی است که نیازمند همکاری تمام مسئولان دارد.

آیت‌الله محمدی لائینی با تجلیل از نمایندگان پیشین ولی‌فقیه در مازندران آیت‌الله هادی روحانی و نورالله طبرسی بر ادامه راه این دو نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران تأکید کرد.

در این مراسم از خدمات ۲۰ ساله نورالله طبرسی در کسوت نمایندگی سابق ولی‌فقیه در استان مازندران و چهار دهه امامت جمعه شهر ساری مرکز استان با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور قدردانی شد و با حکم رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله محمدباقر لائینی که پیش‌ازاین امامت جمعه شهر نکا در شرق مازندران را بر عهده داشت به‌عنوان نماینده جدید ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهر ساری معرفی شد.