معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران در جلسه کارگروه ماده  ۱۷ ( اسقاط خودروهای فرسوده ) استان از فعالیت ۹ مرکز اسقاط خودرو فرسوده در این استان خبر داد.

 علی نصیری در این جلسه عنوان نمود : جلسه مذکور به‌منظور هم‌اندیشی و بررسی مشکلات و موانع موجود در مراکز اسقاط استان و در راستای ابلاغ اجرای قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و ساماندهی مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از سوی ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور  ( مصوبه سال ۱۳۸۷ ) هیات محترم وزیران تشکیل گردید.

وی ادامه داد : کارگروه ماده ۱۷ آیین‌نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشکیل می‌شود که در این کارگروه اداره کل محیط‌زیست، سازمان صنعت معدن و تجارت، فرماندهی پلیس راهور ، به‌عنوان اعضاء اصلی کارگروه‌اند.

نصیری در ادامه اظهار داشت : موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده  تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا و ایمنی در سطح جاده‌ها دارد و این موضوع  با جدیت در دستور کاراست.

وی ادامه داد : افزایش مراکز اسقاط خودرو، کاهش سود تسهیلات اعطایی و کوتاه کردن زمان فرایند جایگزینی خودرو  تأثیر زیادی در از رده خارج کردن خودروهای فرسوده  خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران بیان داشت: یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر طرح جایگزینی خودروها، اعمال قانون منع تردد وسایل نقلیه فرسوده می‌باشد که بایستی در کنار اعطای تسهیلات کافی،کاهش زمان فرایند جایگزینی خودرو تخفیفات لازم از سوی شرکت‌های خودروساز به متقاضیان، لحاظ شود.

نصیری در ادامه به هدف ایجاد مراکز اسقاط خودروهای فرسوده اشاره و عنوان نمود : مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باهدف کاهش آلودگی هوا،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی صوتی و افزایش ایمنی تردد ناوگان حمل‌ونقل و بهبود مبلمان شهری ایجادشده‌اند و در حال حاضر این مراکز  در شهرهای بهشهر-ساری-قائمشهر-بابل (۲ مرکز)-بابلسر-آمل-محمود آباد و نوشهر  فعال می‌باشند .

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح نمود : در این جلسه  در خصوص وضعیت مراکز، صدور پروانه ،تمدید پروانه ،سایر امورات مربوط به مراکز اسقاط برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.