فرنگی کار آملی به دنبال طلای المپیک

ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران در رقابتهای گزینشی با تکیه بر مدال‌های طلای خود در مسابقات قهرمانی آسیا و جوانان جهان، حالا حضور در المپیک را نشانه رفته است. کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق شد توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی، سهمیه‌های المپیک در […]

ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران در رقابتهای گزینشی با تکیه بر مدال‌های طلای خود در مسابقات قهرمانی آسیا و جوانان جهان، حالا حضور در المپیک را نشانه رفته است.

کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان موفق شد توسط علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی، سهمیه‌های المپیک در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم را کسب کند. بدین ترتیب شاگردان محمد بنا باید در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز موفق به کسب سهمیه شوند تا با ترکیبی کامل (۶ وزن المپیکی) راهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شوند.

در همین راستا محمدهادی ساروی ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی که باید در قزاقستان موفق به کسب سهمیه شود با تکیه بر تمرینات مستمر و همچنین افتخارات متعدد در رده جوانان آسیا و جهان قصد دارد در نهایت به المپیک برسد.

این فرنگی‌کار جوان آملی که همواره از قاسم رضایی قهرمان المپیک به عنوان الگو و یکی از مربیان توانمند یاد می‌کند، گفت: «تمام هدفم این است که بعد از قاسم رضایی، دومین مازندرانی باشم که در کشتی فرنگی مدال المپیک می‌گیرد. پیش از این قاسم رضایی یکی از همشهری‌های پرافتخارم توانسته در المپیک صاحب مدال طلا شود و حالا من می‌خواهم دومین مازنی باشم که در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک می‌شود.»

ششمین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک و قهرمانی آسیا از روز ۲۳ اسفند ماه آغاز شده و طبق برنامه تا ۵ فروردین ماه سال جدید ادامه دارد که ساروی به عنوان یکی از اردونشینان ادامه داد: «خوشبختانه زیرنظر بهترین کادر فنی تمرین می‌کنم و از نظر آمادگی فنی و جسمانی در شرایط خوبی قرار دارم. البته پیش از اینکه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، اردویی در کار نبود در آمل تمرین می‌کردم و در بسیاری از مواقع قاسم رضایی در تمرینات همراه من بود. او همواره مرا راهنمایی می‌کند تا برای ادامه مسیرم تا رسیدن به هدف اصلی، روزبه روز پیشرفت کنم.»

ساروی با اشاره به اینکه کشتی فرنگی ایران هنوز در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهیمه المپیک نشده و او نماینده این وزن در پیکارهای گزینشی است، گفت: «خوشبختانه با صلاحدید کادر فنی در ترکیب تیم اعزامی به رقابتهای گزینشی المپیک قرار گرفتم. مطمئناً تمام تلاشم را می‌کنم تا در قزاقستان سهمیه المپیک را کسب کنم. من پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شدم و امیدوارم این بار هم در مصاف با رقبای آسیایی موفق عمل کنم.»

یکی از تأثیراتی که شیوع کرونا در ایران و جهان گذاشت، تعویق المپیک توکیو بود که گویا این تعویق یکساله توانست به محمدهادی ساروی تا حدی کمک کند، چراکه او معتقد است: «این تعویق یکساله به من کمک کرد تا شرایط من در وزن ۹۷ کیلوگرم تثبیت شود. به خصوص اینکه حضور در رقابتهای لیگ برتر و انتخابی تیم ملی نیز توانست کمک بزرگی برای من باشد تا هر چه بیشتر در این وزن تجربه کسب کنم. هر چند تمام انگیزه من حضور در المپیک است اما من هنوز اول راه هستم و باید برای میادین بعد از المپیک از جمله رقابت‌های جهانی هم برنامه ریزی داشته باشم.»