عابدینی : از شرایط آینده‌سازان شمشیربازی خوشحالم

مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان شمشیربازی سابر ایران گفت: این بازیکنان آینده‌ساز شمشیربازی هستند و سعی می‌کنم دغدغه‌هایی که خودم داشتم را برای آنها برطرف کنم. مجتبی عابدینی درباره وضعیت شمشیربازان نوجوان و جوان ایران پس از اردوهایی که زیر نظر او برگزار شد، بیان کرد: اردوی نخست به مدت ۱۰ روز برگزار شد […]

مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان شمشیربازی سابر ایران گفت: این بازیکنان آینده‌ساز شمشیربازی هستند و سعی می‌کنم دغدغه‌هایی که خودم داشتم را برای آنها برطرف کنم.

مجتبی عابدینی درباره وضعیت شمشیربازان نوجوان و جوان ایران پس از اردوهایی که زیر نظر او برگزار شد، بیان کرد: اردوی نخست به مدت ۱۰ روز برگزار شد و دو انتخابی برگزار کردیم و شمشیربازان خیلی خوب تمرین کردند. آنها توانستند نقاط ضعف خود را پوشش دهند و نقاط قوتشان را پر رنگ‌تر کنند. از پایه داریم این بازیکنان را قوی می‌کنیم. خودشان هم این احساس را دارند که تغییر کرده‌اند. پنج نفر پس از اردوی اول کنار رفتند و ۱۱ نفر وارد مرحله دوم اردو در مازندران شدند.

او ادامه داد: ورزشکاران در اردوی دوم علاوه بر تمرین شمشیربازی، بدنسازی هم انجام می‌دهد و طهرآموز مربی بدنساز تیم است و حمید شیر و مسعود فتوحی در این اردو به عنوان مربی حضور دارند و آقای رضایی نژاد به دلیل مثبت شدن تست کرونا نتوانست در اردو حضور داشته باشد. من از نتیجه کار تا الان خوشحالم و این بازیکنان آینده ساز شمشیربازی ایران هستند.

او در پاسخ به این پرسش که در پایان اردوی دوم بازهم ریزش نفرات خواهند داشت یا خیر، تاکید کرد: شاید دو یا سه نفر ریزش داشته باشند. البته سعی ما بر این است ریزش نداشته باشیم و همه از فرصت استفاده کنند. همه خوب هستند تا جایی که بشود قطعا بازیکنان را حفظ می کنیم. در این تیم هیچ کسی حاشیه امنیت ندارد و یکی از نقاط قوت هم این است که همه تلاش می کنند از هم بهتر باشند.

او در مورد اینکه تعداد نفرات اعزامی به قهرمانی آسیا و جهان انتخاب شده اند یا خیر، گفت: فعلا جلسه ای را با فدراسیون نگذاشته ایم و باید دید اوضاع چطور است فدراسیون تمام تلاشش را می کند که اردو ها به صورت منظم و با بهترین امکانات برگزار شوند.

ملی پوش سابر ایران در مورد تجربه کار کردن با رده سنی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: تمام تلاشم این است درد هایی که در این سن کشیدم را برای این بازیکنان پوشش بدهم. مربی بدنساز گرفتیم، بهترین تغذیه را فراهم کردیم. دغدغه هایی که وقتی هم سن آنها بودم را داشتم، سعی می کنم برطرف کنم.

عابدینی در مورد وجود مشکل تجهیزات در شمشیربازی تاکید کرد: مشکلات تجهیزات گریبان گیرفدراسیون است. تلاش کردیم دو پیست شمشیربازی راه اندازی کنیم در حالی که حداقل سه تا چهار پیست شمشیربازی نیاز است. به هر حال تلاش می کنیم این کمبود ها مشکل ساز نشود و در تیم ملی دیده نشوند.

کاپیتان تیم ملی در پاسخ به وضعیت درمان کتفش و اینکه در لیگ هم شرکت می کند یا خیر،گفت: درمان کتفم را هم انجام می دهم و شاید چهارشنبه یک تزریق دیگر انجام دهم. تمرینات هم دارم. در مورد لیگ هنوز کسی با من تماس نگرفته است و برای حضور در آن باید فکر کنم.