ثبت ۳ میلیون و ۶۰۰ تردد در ۶ ماهه ۹۸ در محور سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از ثبت ۳ میلیون و ۶۰۰ تردد در ۶ ماه اول ۹۸ سوادکوه خبر داد. مهدی خادمی در مراسم صبحگاه انتظامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت وظیفه اصلی نیروی انتظامی است، گفت: امنیت بالا در کشور با تعامل خوب بین مردم، مسئولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی […]

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از ثبت ۳ میلیون و ۶۰۰ تردد در ۶ ماه اول ۹۸ سوادکوه خبر داد.

مهدی خادمی در مراسم صبحگاه انتظامی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت وظیفه اصلی نیروی انتظامی است، گفت: امنیت بالا در کشور با تعامل خوب بین مردم، مسئولان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و با رهبری مقام معظم رهبری وجود دارد و ما امنیت خود را مدیون فداکاری‌های ایثارگران و شهدا هستیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر اولین شهید ژاندارمری استان مازندران که پس از سال‌ها مفقود‌الاثری به شهرستان سوادکوه وارد شدند، خاطرنشان کرد: شهدا با اهدای خونشان، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

خادمی، ۳ وظیفه نیروی انتظامی را امنیتی، انتظامی و ترافیکی ذکر کرد و با بیان اینکه محور سوادکوه از شاهراه‌های اصلی اتصال به پایتخت است و از ابتدای امسال تاکنون، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد خودرو با دستگاه پلاک خوان ثبت شد، اظهار کرد: کاهش ۱۰۰ درصدی تصادف‌های فوتی بخش راهور، کاهش ۱۸ درصد تصادف‌های جرحی بخش راهور، کاهش ۲۹ درصدی تصادف‌های فوتی پلیس‌راه سوادکوه و کاهش ۸۸ درصدی تصادف‌های جرحی پلیس‌راه بخشی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان سوادکوه است.

فرمانده انتظامی سوادکوه با بیان اینکه از ابتدای ۶ ماهه امسال ۴۰ درصد تولید پرونده قاچاق کالا نسبت به سال گذشته و ۴۰۰ درصد افزایش کشف ریالی قاچاق کالا هم داشتیم، افزود: کشف مواد مخدر ارتباطی با مردم سوادکوه ندارد و افزایش مقدار ۱۰ درصدی کشف مواد مخدر با فعالیت اطلاعاتی ما در سوادکوه به دست آمد.

خادمی گفت:  ما ضابط قضایی هستیم و طرح‌های نوروزی، رمضان، تابستان، اربعین و طرح‌های مختلفی را اجرایی می‌کنیم و کار پلیس عبادت است و این موضوع خستگی ما را کاهش می‌دهد.

* رتبه ۲۱ سرقت سوادکوه در بین ۲۲ شهرستان مازندران

فرماندار سوادکوه نیز با بیان اینکه شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های امن استان مازندران بر طبق آمار و شاخص‌های استانی است، گفت: در جلسه کمیته پیشگیری از سرقت استان مازندران و از بین ۲۲ شهرستان رتبه ۲۱ استان در سرقت برای شهرستان سوادکوه ثبت شد که محصول تلاش برای امنیت و اقتدار شهرستان سوادکوه است.

سعید یزدانی افزود: امنیت، تولید اجتماعی است و تولید فردی یا سازمانی نیست و حفاظت از امنیت بر عهده فعالان امنیتی و انتظامی است.وی از وجود ۸۰ کیلومتر محور اصلی اتصال به پایتخت در سوادکوه خبر داد و با بیان اینکه همسایگی با استان‌های هم‌جوار و گستردگی شهرستان از زمینه‌هایی است که استعداد بروز ناامنی را دارد ولی ما شهرستان امنی هستیم، خاطرنشان کرد: پلیس هوشمند، مقتدر و شجاع و مهربان امین مردم است که شعار زیبا و دل‌نشینی است و امنیت دارای ابعاد مختلفی است و در توسعه نقش مهمی دارد.

رئیس شورای اداری شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اقتدار و امنیت ۲ واژه نزدیک به هم هستند و امنیت محصول اقتدار نیروی انتظامی است، بیان کرد: اقتدار، قدرت مشروع است که توسط منابع ارزشی به نهاد‌ها برای اعمال سیاست‌های حاکمیت داده می‌شود و قدرت کاریزماتیک، قدرت فرهمندی و قدرت مبتنی بر زور هم از ابعاد دیگر قدرت است.

یزدانی با اشاره به اینکه احساس امنیت به تولید‌کنندگان امنیت بستگی دارد، گفت: خدا‌محوری پلیس، قانون‌مند بودن پلیس، دانایی‌محوری و قاطعیت پلیس در عین مهربانی از ویژگی‌های پلیس مقتدر است.