بهره‌برداری از دو طرح آب‌رسانی به چمستان و نور تا پایان سال جاری

مدیر امور آب  و فاضلاب  شهری نور و رویان از افتتاح و بهره‌برداری دو طرح آب‌رسانی در شهرهای چمستان و نور خبر داد و گفت: این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند. رشیدی با اعلام این خبر افزود: به‌منظور افزایش توان تأمین و توزیع آب شرب مشترکین شهر چمستان حفر و تجهیز یک حلقه […]

مدیر امور آب  و فاضلاب  شهری نور و رویان از افتتاح و بهره‌برداری دو طرح آب‌رسانی در شهرهای چمستان و نور خبر داد و گفت: این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رشیدی با اعلام این خبر افزود: به‌منظور افزایش توان تأمین و توزیع آب شرب مشترکین شهر چمستان حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی۱۰ لیتر در ثانیه در دستور کار قرار دارد.وی بابیان اینکه در حال حاضر آب شرب مشترکین شهر چمستان از طریق چهار حلقه چاه و یک چشمه تأمین می‌شود، تصریح کرد: برای وارد مدار شدن چاه مذکور ۳۰۰ متر خط انتقال جهت انتقال آب به مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی جاده جوربند احداث می‌شود.

مدیر امور آبفاشهری نور ورویان  اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح را ۷ میلیارد ریال دانست و اظهار داشت: ۵۲۰۰ مشترک از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند. رشیدی بابیان اینکه در شهر نور نیز یک حلقه چاه جدید با توان تأمین ۳۵ لیتر آب در ثانیه تجهیز می‌شود ادامه داد: آب شرب مشترکین این شهر از طریق ۱۷ حلقه چاه به ظرفیت ۲۲۰ لیتر بر ثانیه  تأمین می‌شود که با بهره‌برداری از چاه جدید شماره ۶ کمبود آب این شهر برطرف می‌شود.

وی، ضمن اشاره به  تخصیص ۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح خاطرنشان کرد: شهر نور دارای ۱۰۵۴۳مشترک آب است.