با همت خیریه محب (مجمع حمایتی بهزیستی) صورت گرفت: خرید مهرانه به بهانه ماه مهر

آمل خبرنگار حرف| امسال تصمیم گرفتند دانش آموزان را برای خرید به فروشگاه های کیف  و کفش و لوازم التحریر ببرند، باید لمس خرید کیف و دفتر و مداد رنگی و … در میان همه تلخی های نداری و نیازمندی و تنگ دستی باشد تا وقتی بزرگ شدند بتوانند این حس را منتقل کنند. هر […]

آمل خبرنگار حرف| امسال تصمیم گرفتند دانش آموزان را برای خرید به فروشگاه های کیف  و کفش و لوازم التحریر ببرند، باید لمس خرید کیف و دفتر و مداد رنگی و … در میان همه تلخی های نداری و نیازمندی و تنگ دستی باشد تا وقتی بزرگ شدند بتوانند این حس را منتقل کنند. هر قلبی که امروز چراغش به محبت روشن می شود شاید فردای سال های بعد چراغ دیگری را روشن کنند.

هم خوشحال بودند هم محجوب؛ هم نابینا بودند، هم کم بینا، شاید دنیای دیگری برایشان نداشت اما وقتی زهرا کوچولو کفش های آبی اش را با دست لمس می کرد و می بویید؛ زیباترین صحنه را می توان خلق شده دید.

20 کودک در سنین دوره های ابتدایی اول در اقدامی نو به همراه رئیس اداره بهزیستی و نمایندگان خیریه محب به خرید مهرانه رفتند، خریدی که شاید اگر بی تفاوت می بودند، هیچ گاه لذت اش لمس نمی شد و در میان دلگیری و اشک های کودکانه جا خوش می کرد. دستشان را که گرفتند و به بازار آوردند همین کافی بود تا آغاز سال تحصیلی، بهاری دیگر برای این کودکانی باشد که سهمشان از زندگی خانواده ای تنگ دست است اما سهم خودشان از دنیا نه…

در آستانه مهرماه و فصل خریدهای دانش آموزی، اقدامی متفاوت از سوی خیریه محب صورت گرفت و حدود 20 کودک تحت پوشش بهزیستی برای خرید وسائل مورد نیاز مدرسه به فروشگاه های طرف قرارداد دعوت شدند تا نماینده 350 دانش آموزی باشند که قرار است از سوی این خیریه از این کمک های اهدایی بهره مند شوند.

اهدای 350 بسته دانش آموزی اعم از لوازم التحریر و کفش توسط خیریه محب

کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهزیستی بر طبق روال هر ساله،با همکاری خیران بسته های دانش آموزی شامل کیف، کفش و لوازم التحریر را در آستانه مهر برای خانواده های آبرومند و قشر آسیب دیده جامعه تامین می کند، تصریح کرد: در سال جاری، مجمع حمایتی بهزیستی(محب) 350 بسته شامل پکیج لوازم التحریر و کفش ، برای دانش آموزان تحت پوشش تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه در این طرح، تلاش کردیم تا فرصتی که در اختیار هست تعدادی از دانش آموزان برای خرید به مراکز فروشگاه همراهی شوند تا بتوانند لذت خرید را تجربه کرده و به سلیقه خودشان لوازم موردنیازشان را تامین کنند.

اسفندیاریان با بیان اینکه 100 بسته دیگر توسط گروه دیگر تهیه شده و در اختیار کودکان کار و مناطق آسیب پذیر امت‌آباد قرار می گیرد، بیان کرد: برای برخی خانواده ها نیز حواله و بن تهیه شده که است که برای تهیه ملزومات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می گیرد.

مهندس حسام اردشیر بانی محب در سال 1398 در گفتگوی اختصاصی، با اشاره به اهداف این مجمع در راستای گردهم آوردن و تجمیع موسسات خیریه بزرگ وکوچک در شهرستان آمل در قالب چند خیریه با زمینه فعالیت تخصصی  اظهار داشتند:

محب با تأسی از سیره انبیاء الهی و ائمه معصومین و در راستای دغدغه های شهروندان نیک اندیش جهت شناسایی و مساعدت به خانواده های آبرومند و آسیب دیده جامعه با حفظ کرامت ایشان و با تدبیر فرماندار شهرستان آمل مبنی بر تجمیع کمک های خرد و کلان فردی و گروهی خیرین در قالب حمایت از بهزیستی به منظور هدفمند نمودن فعالیت های نیکوکاران عزیز بصورت سازمان یافته و منسجم تر، با عزمی راسخ و اراده ای مشترک ، با حضور افراد خیّر و خداجوی تشکیل گردید .

 بانی محب اشاره کرد : مردم باید بدانند پولی که به خیریه های مختلف  می دهند برای چه کارهایی خرج می شود و به دست چه کسانی می رسد و صرف بازکردن چه گره ای از مشکلات مردم می شود .