اهدای جایزه حقوق بشر اسلامی به رییس فقید بیمارستان امام خمینی (ره) آمل

به نقل از پایگاه اطلاع ستاد حقوق بشر، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رییس قوه قضائیه؛ علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه؛ سیدمجید تفرشی، معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر و آیت‎الله کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، درباره موضوعات مرتبط با حقوق بشر اسلامی سخنرانی ‌کردند. همچنین فائق زیدان، رییس شورای‌عالی […]

به نقل از پایگاه اطلاع ستاد حقوق بشر، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رییس قوه قضائیه؛ علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه؛ سیدمجید تفرشی، معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر و آیت‎الله کعبی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، درباره موضوعات مرتبط با حقوق بشر اسلامی سخنرانی ‌کردند.

همچنین فائق زیدان، رییس شورای‌عالی قضایی عراق؛ عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه؛ شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان؛ خورخه آرئاسا، وزیر خارجه ونزوئلا و تعدادی از فعالان بین‌المللی حقوق بشری به صورت آنلاین و اینترنتی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در رابطه با وضعیت حقوق بشر در کشورهای جبهه مقاومت و تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، سخنرانی کردند.

فائق زیدان رییس شورای عالی قضایی عراق در این مراسم اظهار کرد: امروز بر هیچ‌کس پوشیده نیست که قرآن کریم قانون اساسی مشترک میان کشورهای اسلامی است و اصول حقوق بشر که در قرآن آمده است بالاترین اصولی است که می توان برای تضمین حقوق بشر یافت زیرا خداوند انسان را آفرید و او را بسیار گرامی داشت.

وی در ادامه با اشاره به قانون اساسی جمهوری عراق، گفت: قانون اساسی جمهوری عراق مانند دیگر کشورهای اسلامی بر همین اساس، بر حقوق بشر و حفاظت از آن تصریح داشته‌اند؛ از جمله این حقوق می توان به حق برابری میان شهروندان، زندگی، امنیت، آزادی ، برابری فرصت ها، محاکمه عادلانه، مالکیت، مسکن و بهداشت اشاره کرد و هدف از دستیابی به آنها زندگی آزاد و عزتمندانه است .

رییس شورای عالی قضایی عراق، تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید به منظور جلوگیری از بازیچه قرار گرفتن این حقوق توسط بیگانگان با یکدیگر همکاری کنند، به ویژه اینکه در سالهای اخیر شاهد نقض آشکار حقوق بشر توسط کشورهای سلطه جو هستیم که در کشورهایی همچون سوریه، یمن، لیبی، فلسطین دخالت آشکار دارند و حقوق شهروندان این کشورها را تضییع می‌کنند.

در این مراسم برگزیدگان ششمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی معرفی شدند و از آنها تقدیر شد.

در بخش مدافعان سلامت این جشنواره، از شهید دکتر سید بهرام طهماسبی، رییس فقید بیمارستان امام خمینی (ره) آمل و عضو هیأت‌علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و از رزمندگان سرافراز و جانباز شیمیایی دفاع مقدس تقدیر گردید که وجه انتخاب وی برای دریافت جایزه حقوق بشر اسلامی، پذیرش مسؤولیت بیمارستان در دوران اوج مقابله با کرونا (از اسفندماه ۱۳۹۸)، ایثار در زمینه‌ی ارایه امکانات و خدمات عادلانه درمانی و رویکرد مدیریت جهادی و حضور مستمر در میدان مبارزه تا آخرین لحظات عنوان شده است.

همچنین در این بخش از دکتر احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی به علت اهتمام ویژه وی برای هم‌افزایی میان کشورهای منطقه و ارائه کمک‌های بهداشتی و دارویی در دوران همه‌گیری کرونا و تلاش برای تضمین سلامت پناهجویان منطقه‌ی مدیترانه شرقی به‌ویژه سوریه، یمن، و افغانستان تقدیر ویژه بعمل آمد.