زنگ پژوهش در مازندران نواخته شد
زنگ پژوهش به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش با حضور مسئولان استانی و دیگر مسئولین شهرستانی در مدرسه دخترانه دانش شهرستان ساری نواخته شد. به گزارش حرف، در استان مازندران 32 واحد پژوهشسرا فعال هستند که تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول با جمعیتی بالغ بر 400 هزار دانش اموز در آن فعالیت می […]
زنگ پژوهش به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش با حضور مسئولان استانی و دیگر مسئولین شهرستانی در مدرسه دخترانه دانش شهرستان ساری نواخته شد.
به گزارش حرف، در استان مازندران 32 واحد پژوهشسرا فعال هستند که تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول با جمعیتی بالغ بر 400 هزار دانش اموز در آن فعالیت می کنند.
این پژوهشسراها با هدف پژوهش ، نوآوری و خلاقیت و همچنین مهارت آموزی در حوزه های نانو تکنولوژی، زیست فناوری و علوم آزمایشگاهی فعالیت می کند. گفتنی است استان مازندران جزء هفت استان کشور است که دارای آزمایشگاه مجهز در زمینه نانو است که در پنج شهرستان رامسر، نور، بابلسر، ساری و بهشهر مستقر هستند. همچنین استان مازندران تنها استانی است که به عنوان پایلوت و با همکاری انستیتو (انجمن علمی)پاستور شمال، نخستین آزمایشگاه زیست فناوری را مستقر و فعال کرده است.
** پژوهش باید به اثر بخشی و کارایی منتهی شود
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: یکی از مهم ترین عوامل حیات و استمرار پژوهش، اثر بخشی و کارایی است تا منجر به بهره وری در توسعه حوزه های مختلف اجتماعی ، علمی و اقتصادی شود. عسگری نیکزاد تاکید کرد: پژوهش باید در انتخاب تصمیمات درست اثر بخش و بر اجرای درست آن تاثیرگذار باشد تا نه تنها جامعه در مسیر درست حرکت کند، بلکه از اتخاذ تصمیمات اشتباه و غیر علمی جلوگیری و از هزینه و خسارات احتمالی تصمیمات اشتباه پیشگیری شود.
وی افزود: در غیر این صورت پژوهش با شکست مواجه خواهد شد و جز تحمیل هزینه های مالی و معنوی نتیجه ای دیگر نخواهد داشت.او گفت: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن امر پژوهش اقداماتی از قبیل تاسیس پژوهشکده ها در سراسر کشور ، اجرای طرح معلم پژوهنده برای برطرف کردن علمی مشکلات آموزش و پرورش و انتقال نتیجه پژوهش های دانش اموزی در سریع ترین زمان به دستگاههای تصمیم ساز انجام داد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی تاکنون موفق بودند که بستری فراهم آورند تا نه تنها دانش آموزان را وارد عرصه پژوهش و تحصیل بر پایه پژوهش کنند و بلکه پایه و اساس رفتار و فعالیت و زندگی جامعه را بر اساس نتایج بژوهشی تنظیم کنند. نیکزاد اعلام کرد که پژوهش سراهای آموزش و پرورش به تناسب رشته ، سال و شرایط دانش آموزان برنامه ریزی و مجهز شده اند تا بتوانند حداکثر بهره مندی را از ذهن خلاق دانش آموزان داشته باشند.
وی همچنین از مسئولان دستگاهها تصمیم گیری و اجرایی خواست تا برای انتخاب بهترین تصمیم ها و تقویت حوزه پژوهش در تصمیمات و مسیر اجرایی از نتیجه پژوهش ها بهره مند شوند. گفتنی است استان مازندران دارای حدود 538 هزار دانش اموز است که در چهار هزار مدرسه در حال تحصیل هستند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0