یک ملت پشت یک تیم

سرمربی تیم ملی فوتبال با ابراز خرسندی از برتری مقابل مراکش تأکید کرد که ملی‌پوشان ایران در این بازی مزد کار سخت‌شان را گرفته‌اند.کارلوس کی‌روش پس از برتری یک بر صفر ایران برابر مراکش در واکنش به اینکه تیمش کمی در کسب پیروزی شانس آورده است،‌ گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است،‌ فقط می‌دانم […]

1

سرمربی تیم ملی فوتبال با ابراز خرسندی از برتری مقابل مراکش تأکید کرد که ملی‌پوشان ایران در این بازی مزد کار سخت‌شان را گرفته‌اند.کارلوس کی‌روش پس از برتری یک بر صفر ایران برابر مراکش در واکنش به اینکه تیمش کمی در کسب پیروزی شانس آورده است،‌ گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است،‌ فقط می‌دانم جنگیدیم.

وی به دشواری کار تیمش در مصاف با مراکش اشاره کرد و یادآور شد: بازی خیلی خیلی سخت بود. مراکش تیم فوق‌العاده‌ای بود که ما مقابل این نتیجه خوبی کسب کردیم. ما در این بازی نتیجه کار سخت‌مان را گرفتیم. بازیکنانم روحیه بالایی را از خود نشان دادند و شجاع بودند. خیلی راضی هستم از آنها.

به گزارش تسنیم کی‌روش همچنین در نشست خبری گفت: بازی اول در جام جهانی همیشه دشوار است، اما خوشحالیم که این بازی را با برد به پایان بردیم و بازی زیبایی هم بود. سعی کردیم در این بازی بازیکنان بازیساز مراکش را مهار کنیم و بازی را تحت کنترل خود بگیریم که خوشبختانه موفق به انجام این کار شدیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در بازی بعد هم با همین شیوه بازی می‌کنند، گفت: خیر، اسپانیا تیم متفاوتی نسبت به مراکش است، مراکش تیمی با مهارت‌های خاص خودش است و ما سعی کردیم با این سبک بازی امروز‌مان آنها را ناامید کنیم و اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های آنها را ندادیم. قطعا ما در بازی بعدی استراتژی متفاوتی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی با اشاره به  موضوع دخالت سیاست در ورزش در موضوع نایکی گفت: شما دیدید که سیاست وارد ورزش شد و 23 بازیکن من شایسته چنین رفتاری نبودند، آنها در این بازی نشان دادند که شایسته احترامی همچون دیگر بازیکنان جهان هستند.

* کی‌روش: سلام من را به روحانی برسانید

وزیر ورزش و جوانان با سرمربی و اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان دیدار کرد. مسعود سلطانی‌فر با تقدیر از زحمات کارلوس کی‌روش، کادر فنی و تمامی بازیکنان گفت: همانطور که در حضور رئیس جمهور اعلام کردم، تیم ملی ایران در روز عید فطر عیدی بزرگی به مردم خواهد داد و خدا را شکر این اتفاق بزرگ افتاد.کی روش هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان گفت : از توجه صمیمانه شما به تیم ملی فوتبال ایران تشکر می‌کنم و از شما تقاضا دارم سلام گرم و بازیکنان تیم ملی را به روحانی برسانید. همه ما برای پیروزهای بعدی مصمم هستیم.

*مهدی تاج: گرانی و بیکاری با برد تیم ملی از یاد مردم رفت

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با کارلوس کی‌روش تا جام ملت‌ها به توافق رسیده‌ایم و مفاد قرارداد وی بعدا اعلام می‌شود.مهدی تاج درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش گفت: من هم مثل مردم خوشحالم. مردم با این برد بیکاری و گرانی یادشان رفت. ۸۰ میلیون ایرانی از این سربلندی تیم ملی شاد شدند.تاج تاکید کرد: خوشحالی دیگر کی روش این بود که فدراسیون قبل از برد تیم ملی در جام جهانی و صرفنظر از نتیجه به او پیشنهاد داد. کی روش خودش اینرا اعلام کرد و گفت خوشحالم به من اعتقاد داشتید. من هم گفتم ما به شما اعتقاد داریم چون تاثیر خوبی در تیم ملی داشته اید.

*رنارد: ایران ما را به صلیب کشید

سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش پس از شکست تیمش برابر ایران در بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی، گفت: ایران به ما پاتک زد و در وقت های اضافه به برتری رسید.سرمربی تیم ملی فوتبال مراکش ادامه داد: بدترین اتفاقی که می توانست رخ بدهد همین بود. ما در این بازی موقعیت های زیادی داشتیم اما به گل تبدیل نشد و در نهایت شکست را در دقایق وقت اضافه پذیرا شدیم. رنارد در ادامه پیرامون حسی که بازیکنانش دارند گفت: طبیعتا آنها احساس سرشکستگی می کنند. خطایی که روی دروازه ما رخ داد باعث شد که یک گل به خودی بزنیم. ما مقابل تیمی بازی کردیم که می خواست پاتک بزند و حالا ما به صلیب کشیده شده ایم.

*بوهدوز: من یک احمق هستم

زننده گل به خودی مراکش ضمن عذرخواهی از هم‌تیمی‌ها و مردم کشورش گفت: بازی فینال را به ایران واگذار کردیم.

عزیز بوهدوز اظهار داشت: اتفاقی که در دقیقه پایانی بازی افتاد برای من و تیم ملی فوتبال مراکش بسیار سخت بود. بازی با ایران برای ما بسیار مهم بود. من فقط می‌توانم از زدن گل‌به خودی از اعضای تیم ملی و 35 میلیون مردم مراکش عذرخواهی کنم. من یک احمق هستم اما می‌توانم با این شرایطی که پیش‌آمده خودم را وفق دهم، زیرا سال‌هاست فوتبال بازی می‌کنم. بازیکنان تیم ملی مراکش از من حمایت کردم. الان وقت منسجم‌شدن و مبارزه است.

*وینفرد شفر: درهای صعود روی تیم ملی ایران باز است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با برد تیم ملی ایران مقابل مراکش، درهای صعود روی ایران باز است.وینفرد شفرتاکید کرد: در تورنمنتی مثل جام جهانی، خوب دفاع کردن بسیار مهم است و تیم ایران هم عملکرد دفاعی بسیار خوبی داشت. روزبه چشمی در کار دفاعی بسیار خوب بود و مجید حسینی هم همین طور. امید ابراهیمی هم در میانه میدان فوق العاده عمل کرد.

*مرزبان: یک ملت پشت این تیم است

کارشناس فوتبال ایران گفت: تعویض‌های کی‌روش تأثیرگذار بود در حالی که بازیکنان تعویضی آنها یک خطا به ایران دادند و دیگری هم گل به خودی زد.علیرضا مرزبان گفت: این برد حاصل تلاش زیاد بازیکنان و ازجان‌گذشتگی آنها در زمین مسابقه بود. بازیکنان ما که نماینده یک ملت بودند با تمام وجودشان و به‌خاطر دل مردم در زمین مسابقه جنگیدند و تا دقیقه 96 از تلاش خود عقب نکشیدند. وقتی شما تا آخرین لحظه تلاش کنید شانس هم به‌سراغ‌‌تان می‌آید و این‌چنین بردی رقم می‌خورد.وی با اشاره به تعویض‌های تأثیرگذار این مسابقه افزود: بازیکنان تعویضی آنها نقش زیادی در شکست تیم‌شان داشتند. یکی از آنها خطا کرد و دیگری گل به خودی زد، در حالی که تعویض‌های کی‌روش بسیار خوب و تأثیرگذار بود.کارشناس فوتبال ایران در پایان درخصوص اینکه تیم ملی چقدر شانس صعود از این گروه را دارد، عنوان کرد: در فوتبال چیزی به‌عنوان غیرممکن وجود ندارد.

*واکنش رسانه‌های عربی به پیروزی ایران

رسانه‌های عربی به پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش واکنش نشان دادند و از دلیل اصلی این پیروزی سخن به میان آوردند.

روزنامه کازا ۲۴ مراکش نوشت: گل به خودی عزیز بوحدوز باعث شد تا رویاهای مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر باد رود و این تیم در دیداری که بهتر از حریف خود ظاهر شد تن به شکست دهد.

روزنامه الرای قطر نوشت: گل به خودی باعث شد تا نماینده آسیا سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد. بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال موفق شدند که در جام جهانی به پیروزی برسند و بعد از بازی طوری خوشحالی کردند که انگار قهرمان جام جهانی شده‌اند. این سه امتیاز باعث می‌شود تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در گروهی که تیم‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال هم در آن قرار دارند امیدوار به صعود باشد. این‌ در حالی است که رویای مراکشی‌ها بر باد رفت.

الرای در ادامه نوشت: مراکش در این دیدار عملکرد بهتری از خود نشان داد به ویژه در سمت راست که بارها با حرکت‌های امرابت دروازه ایران را تهدید  کرد. غیبت سعید عزت اللهی روی عملکرد  تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاثیر گذاشت و باعث شد تا مراکشی‌ها میانه میدان را به کنترل خود درآورند. در نیمه دوم مراکش افت کرد و نتوانست بازی خوب خود را در نیمه نخست به نمایش گذارد و در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز بازنده شد.

روزنامه عیون الخلیج نوشت: گل به خودی بازیکن مراکش پیروزی دقایق پایانی و ارزشمندی را به ایران داد. در این دیدار مراکش بازی بهتری را به نمایش گذاشت و سرتر از حریف خود بازی کرد اما در نهایت این تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بود که توانست روی اشتباه مدافع مراکش در دقایق پایانی پیروز این دیدار شود.

و اما سایت الدولجیا نیوز مصر تیتر جالبی را انتخاب کرد و نوشت: مالکیت توپ برابر دفاع ایران جواب نداد.

این سایت مصری در ادامه نوشت: در دیداری که مالکیت توپ مراکش ۶۴ به ۳۶ بود این تیم‌ ‌ملی ایران بود که در دقایق پایانی با گل به خودی بازیکن مراکش توانست به پیروزی برسد. بازیکنان مراکش در این دیدار در بیش‌تر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند. نماینده آفریقا ۴۳۵ پاس داد این درحالی بود که ایران تنها ۱۹۴ پاس داد. مالکیت توپ برابر دفاع چند لایه ایران جواب نداد و گل به خودی بازیکن مراکش در دقایق پایانی باعث شد تا ایران برنده این دیدار باشد.

روزنامه الوطن هم تاکید کرد که مراکش قدر فرصت‌های خود را ندانست و با وجود این که بهتر از ایران بازی کرد اما در نهایت با بدشانسی در دقایق پایانی توسط بازیکن خودی دروازه‌اش باز شد تا در بازی که بیش‌ترین شانس را برای پیروزی داشت بازنده شود.

*رکورد جالب ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

گل‌های دقیقه آخر تا به اینجای کار نقش زیادی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ایفا کرده‌اند.تک گل این بازی در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید تا دومین پیروزی ایران در تاریخ این رقابت ها به ثبت برسد.شاگردان کالوس کی روش در این بازی به رکورد جالبی دست پیدا کردند، ایران در نیمه دوم بازی مقابل مراکش هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزد، اما موفق به زدن گل و کسب پیروزی شد.از سال ۱۹۶۶ تاکنون، ایران تنها تیمی است که توانسته در حالی پیروز یک نیمه باشد که هیچ شوتی به سمت دروازه حریف نزده است.آنها تنها تیمی نیستند که در این رقابت ها از گل دقایق آخر بازی بهره می برند، روسیه در بازی اول مقابل عربستان و اروگوئه در پیروزی مقابل مصر نیز در آخرین لحظات بازی موفق به گلزنی شدند.

* پیام AFC بعد از پیروزی ایران مقابل مراکش

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به برد ایران مقابل شیرهای اطلس واکنش نشان داد. سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پس از پیروزی ایران نوشت: «ایران کمپین جام جهانی را با پیروزی مقابل مراکش با نُت بالا آغاز کرد».

*شادی مردم ایران

پس از پیروزی تیم ملی مقابل مراکش مردم ایران در خیابان‌ها به شادی پرداختند. پس از پایان مسابقه و ثبت پیروزی تیم ملی، مردم ایران در خیابان‌ها حاضر شدند و به جشن و شادی پرداختند.

*جهانبخش: ریسک نکردم و تعویض شدم

علیرضا جهانبخش پس از برتری یک بر صفر ایران برابر مراکش، در رابطه با مصدومیتش گفت: عضله دوقلوی پایم گرفته بود و نمی‌خواستم ریسک کنم. از دقیقه 70 درد داشتم و گفتم به خاطر فشار بازی است و تحمل می‌کنم، اما از دقیقه 82 دردم بیشتر شد و برای اینکه درصد مصدومیتم بالا نرود، ریسک نکردم و بیرون آمدم.جهانبخش در مورد دیدار مقابل اسپانیا هم خاطر نشان کرد: با این شرایط مقابل اسپانیا خیلی شانس و موقعیت به دست نمی‌آوریم و باید از موقعیت‌های کم و کوچک استفاده کنیم.

خبرنگار اعزامی تسنیم از روسیه|طارمی: اسپانیا تیم بزرگی است اما ما هم ایران هستیم/ آمدیم که شگفتی‌ساز باشیم

مهاجم تیم ملی گفت: اسپانیا تیم بزرگی است اما ما هم تیم ایران هستیم و آمدیم که در روسیه شگفتی‌ساز باشیم.

*طارمی: اسپانیا تیم بزرگی است اما ما هم ایران هستیم

مهدی طارمی گفت: 10 دقیقه اول خوب نبودیم و طبیعی هم بود چون بازی اول‌مان در جام جهانی بود و استرس داشتیم اما بعد از آن  توانستیم خوب کار کنیم و چند موقعیت داشتیم که به گل تبدیل نشد ولی خداراشکر توانستیم در آخر بازی گل بزنیم و پیروز شویم.وی درباره مصدومیتش اظهار داشت: از ناحیه کمر مصدومیتی دارم و به زور بازی می‌کردم. انشالله که بهتر شوم و به تیم کمک کنم، ولی همین‌که تیم ببرد خدا را شکر می‌کنم. مهاجم تیم ملی درباره دیدار بعدی تیم ملی مقابل اسپانیا هم تصریح کرد: اسپانیا تیم بزرگی است اما ما هم تیم ایران هستیم و آمدیم در روسیه شگفتی‌ساز باشیم، آنها خیلی قوی هستند ولی ما هم دست و پابسته نیستیم انشاءالله بتوانیم پیروز شویم یا یک بازی خوب مقابل آنها انجام دهیم.

*آزمون: نفهمیدم چطور موقعیت گلزنی را از دست دادم

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما در دیدار با مراکش ترسی از حریف‌مان نداشتیم و صد در صد برای برد به میدان رفته بودیم.آزمون راجع به موقعیت گلی که از دست داد، گفت: در آن لحظه خودمم نفهمیدم چه شد. در آن لحظه به خانواده‌ام فکر کردم. قصدم این بود که به جناح راست بروم اما توپ از زیر پایم رد شد. این موقعیت‌ها خوراکم است.

* ایران صدرنشین گروه مرگ

دیدار اسپانیا و پرتغال با تساوی پرگل به پایان رسید تا شاگردان کی‌روش روز اول را با صدرنشینی به پایان برسانند.. مردان کی‌روش در بازی دوم روز چهارشنبه 30 خرداد مقابل اسپانیای یک امتیازی به میدان خواهند رفت.