ضرورت خلق بازارهای جدید در بخش حمل ونقل
دبیر انجمن شرکتهای حمل ونقل بین المللی کالا گفت: برای رونق کسب و کار در بخش حمل ونقل کشور، بازاریابی و خلق بازارهای جدید باید در دستور کار دومین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل قرار گیرد. محمدجواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل ونقل از جمله در زمینههای […]

دبیر انجمن شرکتهای حمل ونقل بین المللی کالا گفت: برای رونق کسب و کار در بخش حمل ونقل کشور، بازاریابی و خلق بازارهای جدید باید در دستور کار دومین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل قرار گیرد.
محمدجواد عطرچیان با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل ونقل از جمله در زمینههای گمرکی، اموربانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه، افزود: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل ونقل کالا، بلکه حجم جابهجایی حمل ونقل بینالمللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه شده است.
وی، ضمن نامساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل ونقل، تصریح کرد: شرکتهای حمل ونقل بین المللی با مشکلات عدیده ای در زمینههای گمرکی، امور بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه مواجهند.
دبیر انجمن شرکتهای حمل ونقل بین المللی کالا، یکی از نکات مهم و کاربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت: گرچه راه اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ در جابهجایی اسناد میشود، اما به رغم اقدامات خوب گمرک، برای جا افتادن این فرایند در کشور به ساختارهای مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکتهای حمل ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند.
به گزارش ایرنا ، عطرچیان یکی از کارکردهای نمایشگاههایی با محتوای حمل ونقل را خلق بازارهای جدید دانست و افزود: در واقع نمایشگاههای حمل ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکتهای جدید داخلی و مشتریان و شرکتهای خارجی به منظور استفاده از پتانسیلهای موجود در کشور باشد، اما در صورت برگزاری نمایشگاهی برای سخنرانی مقامات دولتی و حضور شرکتهای داخلی، اثرگذاری کمتری در بر خواهد داشت.
وی از برنامه حضور اعضای انجمن شرکتهای حمل ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل ونقل خبر داد و گفت: در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاهها یعنی بازاریابی، قراردادهای تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب میشود.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0