اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران / 10آبان ماه

*یک بام و دوهوای مبارزه با فساد در شهرداری ها! شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکی است در روزهای اخیر، فشار بر رسانه هایی که به نحوه جابه جایی شهرداران برخی شهرهای استان سوال داشته و درباره آن کنکاش داشته اند افزایش یافته است. براساس این گزارش در ماه های اخیر رسیدگی به وضعیت فساد […]

1953281_141

*یک بام و دوهوای مبارزه با فساد در شهرداری ها!
شنیده های روزنامه حرف مازندران حاکی است در روزهای اخیر، فشار بر رسانه هایی که به نحوه جابه جایی شهرداران برخی شهرهای استان سوال داشته و درباره آن کنکاش داشته اند افزایش یافته است.
براساس این گزارش در ماه های اخیر رسیدگی به وضعیت فساد در شوراهای اسلامی شهرهای مازندران وارد فاز جدیدی شده است که روند امیدواری مردم برای رسیدگی به این مفاسد را موجب شده است.
در جریان مبارزه با فساد و رسیدگی به تخلفات برخی شهرداری ها اما برخی به اسم مبارزه با فساد سعی در اعمال نفوذ و منفعت گرایی به نام مبارزه با تخلف دارند. در این بخش ورود رسانه ها در بیان برخی پرسش ها مانند اینکه آیا هر جابه‌جایی و استعفایی واقعا به نام مبارزه با فساد هست یا این واژه دستخوش برخی نظرات شخصی، تسفیه حساب ها و یا نفع گرایی ها شده است، فشار را بر این رسانه ها و خبرنگاران افزایش داده است.
به نظر می رسد در مبارزه با فساد نباید یک بام و دو هوا داشت و نیز باید نظارت بر نحوه فعالیت ناظران بر فعالیت مبارزه با فساد نیز دو چندان شده از سویی از رسانه ها به عنوان بازویی برای بیان عملکرد نظام در مبارزه با فساد استفاده شود.

*استعفای یواشکی عبوری
برخی کانال های فضای مجازی جسته و گریخته و نه چندان محکم از استعفای یواشکی عبوری شهردار ساری خبر داده اند اما انگار این استعفا مانند استعفای یکی از شهرداران مرکزی مازندران چندان محکم و پرچالش نبوده است که از آن به عنوان بمب خبری یاد شود.
براساس شنیده های روزنامه حرف، در راستای استعفای یکی دو شهردار مازندران که شائبه برخی تخلفات در این شهرداری ها می رفت برخی شهرداران نیز از استعفا به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن شوراهای اسلامی شهر اشان و نیز ایجاد جو روانی اقدام به استعفای صوری و یواشکی می کنند.حالا به نظر می رسد استعفای عبوری نیز از این دست استعفاها باشد که در همان محدوده درونی اداره اشان رخ داده است.
در متن خبری کوتاه که در برخی کانال ها منتشر شده، فشارهای وارده بر شهرداری ساری دلیل این استعفا ذکر شده است اما هنوز دلیل واقعی استعفا و صحت این رفتار شهردار ساری مشخص نشده است.

*آقای نماینده به دنبال استانداری معاون بازنشسته!
همان گونه که پیش بینی می شد با رفتن اسلامی از مازندران، افراد و گروه های زیادی برای رسیدن به پست استانداری مازندران و یا گماردن افرادی منصوب به خود در این پست تلاش می کنند.
در تازه ترین ماجرا، نماینده اصلاح طلب یکی از شهرهای مازندران که در مجلس نیز برعلیه اسلامی سخن گفته است، با تخریب جدی ترین گزینه استانداری مازندران، تلاش می کند گزینه موردنظر خود را به کرسی بنشاند.بنا بر شنیده های روزنامه حرف، گزینه این نماینده اصلاح طلب یکی از معاونان استانداری مازندران است که بازنشسته شده اما به طمع پست استانداری هنوز جایگاه خود را ترک نکرده است.

*جنگ بر سر رای در آموزش و پرورش قائم شهر!
پیش از تعطیلات اربعین، در اقدامی عجیب، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قائم شهر را که هنوز یک سال از انتصاب وی به این سمت نگذشته بود به صورت ناگهانی برکنار کرد.
دو سناریو در جا به جایی رئیس اداره آموزش و پرورش قائم شهر وجود دارد. یکی اینکه درگیری میان دو نماینده موجب برکناری این مدیر شهرستانی شده است. همان گونه که رئیس قبلی نیز سال گذشته در کمتر از یک سال از تصدی این پست برکنار شده بود.
گفته می شود مدیر فعلی برکنار شد نزدیک به یکی ازنمایندگان به اصطلاح لیست امیدی این شهرستان بود و حالا او گفته برای دریافت پاسخ درباره چرایی جابه جایی این مدیر؛ مدیرکل تلفن همراه خود را خاموش کرده است.
هرچند این رفتار اداره کل آموزش و پرورش نیز مسبوق السابقه بوده و جابه جایی رئیس اداره شهرستان در سال گذشته رئیس نزدیک به نماینده اصولگرای قائم شهر را جابه جا کرده بود.
در سناریو دوم نیز برخی آگاهان در این شهرستان معتقدند دلیل جابه جایی رئیس اداره قائم شهر، شرکت وی در یک مراسمی بوده است که برخی افراد وابسته به سلطنت طلب ها در آن شرکت داشته اند.
براساس گزارش روزنامه حرف مازندران، هرچه هست تغییر یک رئیس اداره در کمتر از یک سال که احتمال قوی درباره انتصاب این جابه جایی به نماینده شهرستان جای حرف و حدیث فراوانی نیز هست نشان می دهد که پایگاه آرای فرهنگیان در انتخابات این حوزه نقش مهمی دارد که این گونه جنگ بر سر انتصاب ها در گرفته است.