مراسم سالگرد شهدای مدافع حرم مازندران برگزار شد؛

گرامیداشت اردیبهشت مقاومت برای ششمین بار در ساری

حرف آنلاین: ششمین سالگرد شهادت شهدای مدافع حرم مازندرانی در خانطومان سوریه در حسینیه عاشقان کربلای ساری در اردیبهشت مقاومت با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.


در ابتدای این مراسم، فرمانده سپاه کربلای مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان، به‌ویژه ۱۶ شهید اردیبهشت مقاومت، اظهار کرد: این روزها استان مازندران شاهد برگزاری مراسم یادبود شهدایی است که امروز هر چه داریم به‌واسطه جان نثاری این عزیزان است.

*خواسته شهدا از ما پشتیبانی قاطع از ولایت فقیه است

سردار سیاوش مسلمی با بیان اینکه امنیت موجود حاصل خون شهدا است، افزود: با بررسی وصیت‌نامه همه این شهدا میتوان به پیام واحد همه آن‌ها پی برد آن هم پشتیبانی از ولایت فقیه است.

مسلمی خاطرنشان کرد: امروز اگر همه گوششان به لسان مبارک مقام عظمای ولایت باشد و وحدت کلمه را در جامعه داشته باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد، امروز دشمن به فکر تفرقه، ایجاد شکاف و اختلاف در بین مردم است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه کشور امروز به قله پیشرفت در حوزه‌های مختلف رسید، تصریح کرد: اگر دشمن از همه طرف هجوم می‌آورد بدانید به‌خاطر تکاملی است که استکبار آن را نمی‌خواهد.

این مسئول بر لزوم صبر توسط جامعه تاکید کرد و گفت: امروز دشمن و جبهه استکبار با انواع ترفندها و حیله‌ها در صدد این است که این صفوف مستحکم بین اقشار مختلف را بشکند، ما وظیفه داریم در هر جایگاهی از این انقلاب حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امروز همه ما گوش به فرمان نائب امام زمان (عج) باید مسیر جهاد تبیین را در پیش گرفته و نقش واقعی خودمان را در بیان واقعیت‌هایی که دشمن سعی دارد آن را در جنگ رسانه‌ای پنهان کند ایفا کنیم.

* شجاعت و اجتهاد، درسی که باید از شهدای خانطومان بگیریم

در ادامه این مراسم، یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به قرآن کریم، اظهار کرد: مردان خدا کسانی هستند که قادرند سلاح به دست گرفته و از حریم مستضعفین دفاع کنند، شهیدانی که در راه خدا سر و جان داده‌اند به این آیه قرآن لبیک گفته‌اند.

سردار غفار باقری افزود: شهدای خانطومان صدای مردم مظلوم سوریه را شنیدند و در آن شب ظلمانی در جبهه‌های حق سروجان باخته‌اند، شهادت در راه خدا عظیم است تا جایی که ائمه اطهار و امام راحل درباره شکوه آن بارها بارها سخن گفتند.

باقری یادآور شد: شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگفت‌ترین اثرات و خلاناپذیرترین واکنش‌های بر هم پیچیده تاریخ را داراست، آیا این فخر برای مردم کافی نیست؟ شهدای خانطومان در شب سخت نبرد کاری کردند که در تاریخ ماندگار شد.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه وقتی شرایط سخت پیدا می‌کند که دشمن هجوم بیاورد، اذعان داشت: تعدادی از شهدا آن شب در شرایطی دشوار داوطلب شدند تا از جناح دیگر جبهه مجاهدین را همراهی کنند در حالی که مسئولیتی نداشتند.

وی با اشاره به ماجرای عدم پذیرش ولایت توسط مردم دوران نبی اکرم (ص) و در نتیجه سقوط و سرگردانی،‌ اضافه کرد: اگر ما تحت فرمان اماممان نبوده و فعل جهاد را ترک کنیم، باید منتظر باشیم که از مقام ایمان سقوط کنیم که این آیه الهی است.

باقری اضافه کرد: شهدای خانطومان کاری کردند که باید به‌عنوان یک درس در تاریخ بماند، آن‌ها جبهه در حال فروپاشی را به پیروزی رساندند، حوادث چند سال گذشته که خارج از مرزهای کشور رخ داد به‌وسیله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کنترل شد، روزی که همه میگفتند سوریه سقوط میکند فرمانده قاسم سلیمانی از فرودگاه دمشق به همراه رزمندگان وارد عمل شد و این حادثه اتفاق نیفتاد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برای حاج قاسم سلیمانی تسلیم شدن معنایی نداشت و کار خودش را می‌کرد، عنوان کرد: شب تاریک، عربده دشمن، وحشت فراگرفته از صف دشمن یاران حاج قاسم را از پا در نمی‌آورد بلکه تکلیفشان را بیشتر می‌کرد.

وی اذعان داشت: امروز نیازمند شجاعت، پای امام حق ایستادن و اجتهاد در راه حق و غیره وظیفه ماست، آن‌هایی که هنوز به غرب دل بسته‌اند بدانند جنگی که در اوکراین اتفاق افتاد جنگ اروپاست و تمدن غرب را پایان خواهد داد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم، از ۳۳ عنوان کتاب در حوزه جهاد بیشتر در حوزه شهیدان مدافع حرم رونمایی و از نویسندگان تجلیل شد.