پذیرش 8730 مازندرانی در اردوگاه‌های راهیان نور

حرف آنلاین: مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا گفت: به امروز (چهار فرودین ماه)، 8 هزار 730 نفر در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند که 4 هزار و 443 نفر برادر و 4 هزار و 287 خواهر هستند، این آمارها قطعا تا پایان راهیان نور ادامه دارد. سرهنگ محمد عباسپور طی گفت‌وگویی، […]

حرف آنلاین: مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا گفت: به امروز (چهار فرودین ماه)، 8 هزار 730 نفر در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند که 4 هزار و 443 نفر برادر و 4 هزار و 287 خواهر هستند، این آمارها قطعا تا پایان راهیان نور ادامه دارد.

سرهنگ محمد عباسپور طی گفت‌وگویی، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های راهیان نور در سال جاری، اظهار کرد: با توجه شرایط کرونایی و وقفه دوساله راهیان نور ،می طلبید که با عزم جدی به مقوله راهیان نور نگاه کرد که مهم‌ترین مطالبه رهبر معظم انقلاب بودف این مسئله پیگیری شود.

وی با بیان اینکه یک سری اقدامات در راستای بسترسازی راهیان نور انجام شد، افزود؛ احیا، مرمت و تعمیر اردوگاه‌ها مازندران در خوزستان انجام شد، با توجه به اینکه مازندران دارای سه اردوگاه(شهید جعفرزاده در اندیمشک، شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه) است، براین اساس در دوماه اخیر گروه‌های جهادی در راستای تحول اردوگاه‌ها و مرمت و احیای زیرساخت ها به این مکان ها اعزام شدند.

عباسپور خاطرنشان کرد: در راستای کیفیت بخشی به سفر راهیان نور در بحث احیا و مرمت و همچنین خدمات رسانی با کیفیت به زائرین شهدا که در این اردوگاه ها اسکان و پذیرایی می‌شوند اقداماتی انجام شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا تاکید کرد: امسال یکی از نگاه‌های ویژه به سفر راهیان نور بحث ارزان‌سازی این سفر بود کع با توجه به وضعیت معیشتی و گرانی ها، با تدبیر هیئت رئیسه و خیرین این اتفاق صورت گرفت و در بحث تغذیه و غذای زائرین ،شاهد ارزان بودن هزینه اردو راهیان نور بودیم.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر بسترسازی و ارزان سازی راهیان نور، برنامه های متنوع فرهنگی هم برگزار کردیم که یکی از آن برنامه‌ها طرح شهید بصیر و یادمان گردی ، بود که کاروان‌ها به صورت تجمیعی به یادمان‌ها عزیمت و از برنامه های روایتگری بهره‌مند می‌شدند.

وی اضافه کرد: دومین برنامه فرهنگی، برگزاری رزمایش فرهنگی در اردوگاه شهید باکری است که هر ساله این رزمایش فرهنگی برگزار و زائرین هم در این برنامه شرکت می کنند.

عباسپور از ارائه خدمات بهداشتی و و درمانی با حضور پزشکان حاذق خبر داد و اعلام کرد: تا به امروز چهار فرودین ماه 8 هزار 730 نفر در اردوگاه های مازندران پذیرش شدند که 4443 نفر برادر و 4287 خواهر هستند، این آمارها قطعا تا پایان راهیان نور ادامه دارد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا تاکید کرد: یکی از کارهای اردویی، سیستمی کردن سامانه ثبت نام بود اما احتمال این را میدادیم که برخی مردم به این سامانه دسترسی نداشته باشند، برای همین پذیرای آن دسته از زائرینی که به صورت خودجودش به راهیان نور آمدند و در سیستم ثبت نام نکردند هم بودیم.

این مسئول از ورود حدود 321 خودروی شخصی به اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر خبر دار و عنوان کرد: ظرفیتی هم از خادمین شهدا داریم که در دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و شهید بلباسی در خرمشهر و یادمان شهدای هفت تپه 200 خادم برادر و 88 خادم خواهر به زائرین خدمات رسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه دیگری هم به صورت کشوری داشتیم که اعزام خادم به یادمان‌های ملی است که امسال 70 خادم را برای استقرار در یادمان‌های ملی اعزام کردیم، ان شاالله باپیگیری های انجام شده و با استقرار گروه‌های جهادی در ایام‌های غیر راهیان نور برای ارتقای مجموعه اردوگاهی مازندران، شاهد کیفیت خدمات رسانی به زائرین باشیم.