همراهی غیراستاندارد با تولید خودروهای ۲۵ ساله
با گذشت 7 سال از تصویب قانون ارتقای کیفیت خودروها و الزامات ایجاد شده برای توقف تولید خودروهای قدیمی و بیکیفیت، همچنان شاهد چشمپوشی سازمان استاندارد نسبت به این قانون و ادامه تولید خودروهای بیکیفیت و با حداقل استانداردها در تیراژ بالا هستیم، در این میان، حقوق مصرفکنندگان که مجبور به خرید خودرو از بازار […]
با گذشت 7 سال از تصویب قانون ارتقای کیفیت خودروها و الزامات ایجاد شده برای توقف تولید خودروهای قدیمی و بیکیفیت، همچنان شاهد چشمپوشی سازمان استاندارد نسبت به این قانون و ادامه تولید خودروهای بیکیفیت و با حداقل استانداردها در تیراژ بالا هستیم، در این میان، حقوق مصرفکنندگان که مجبور به خرید خودرو از بازار انحصاری داخل هستند، سالهاست که نادیده گرفته شده است.به گزارش فارس، طبق جدیدترین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، محصولات پرتیراژی مانند پراید، تیبا هاچبک، پژو پارس و 405 همچنان با پائینترین کیفیت تولید و عرضه می شوند و کیفیت این خودروها تنها قادر به کسب یک ستاره از پنج ستاره تعریف شده در آزمونها استاندارد و کیفیت خودرو است. هرچند مدتی است که نمره منفی خودروها نیز اعلام نمی شود و مشخص نیست چه تفاوتی بین کیفیت خودروهای تک ستاره با یکدیگر وجود دارد. به این ترتیب فهرست کیفی خودروهای تولیدی نیز مانند کارنامه دانش آموزان دبستانی که در چهار سطح «خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر» تقسیمبندی می شود، تنها با پنج ستاره که البته حجم زیادی از تولیدات فقط موفق به دریافت یک ستاره میشوند، تعریف شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0