نقش تاثیرگذار محور ساری-تاکام در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک 250 روستا

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر خادمی معاون وزیر راه و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی از پروژه ساری – تاکام بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت. سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اشاره به اهمیت […]

7

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر خادمی معاون وزیر راه و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی از پروژه ساری – تاکام بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اشاره به اهمیت این پروژه اشاره نمود :  محور ساری – تاکام به جهت قرار گرفت در کریدور شمال و جنوب و از طرفی تلاقی آن با ترافیک عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از 250 روستا نقش مهمی ایفا نموده که بهره برداری از این محور می تواند تاثیر فراوانی در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه داشته باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت این پروژه به طول 21 کیلومتر و در دوقطعه در حال اجراست که در حال حاضر 8/5کیلومتر آن زیر بار ترافیک قرار دارد و مابقی محور در دست اقدام می باشد .

وی افزود :این پروژه بخشی از راه اصلی ساری – کیاسر – سمنان و دامغان – معلمان – جندق – اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد.

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در حاشیه بازدید از محور ساری به تاکام گفت : برای بهره برداری این پروژه نیاز به 600 میلیارد ریال اعتبار داریم. سید محمد نظری با اشاره به این نکته که بازگشایی این پروژه در زودترین زمان ممکن از جمله اهداف مان می باشد خاطرنشان کرد : بدلیل موقعیت استراتژیک و خاص منطقه دودانگه و چهاردانگه لذا محور ساری تاکام  از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی همچنین خاطرنشان کرد :بدلیل حجم بالای ترافیک و استاندارد نبودن محور سالانه تعداد زیادی از افراد جان خود را از دست می دهند .مدیرکل راه و شهرسازی استان  افزود : با توجه به اینکه راه و زیرساخت شریان اصلی توسعه می باشد لذا از کمیسیون عمران مجلس و وزارت راه شهرسازی تقاضا میکنیم اعتبارات مازندران در حوزه ی راه را فراتر از یک استان ببینند تا شاهد برطرف شدن مشکلات پیش رو باشیم.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد : استان هایی همچون تهران تبریز اصفهان به ترتیب هشت ، پنج و شش آزادراه دارند اما استان مازندران که ده درصد تردد کشور را به دوش می کشد تنها از یک آزادراه برخوردار می باشد.