ماجرای بذرپاشی در وطنی !

حرف‌آنلاین: بازسازی استادیوم پیر قائم‌شهر به‌عنوان یکی از مهمترین مسائل، در صدر اخبار ورزشی ماه‌های اخیر قرار داشت اما پس از سفر رئیس‌جمهور به مازندران و تعیین مهلت چهار ماهه، این پروژه هفته های آخر خود را برای تحویل به هواداران نساجی می‌گذراند. در این میان آئین بذرپاشی چمن طبیعی به‌عنوان یکی از مراحل پایانی […]

حرف‌آنلاین: بازسازی استادیوم پیر قائم‌شهر به‌عنوان یکی از مهمترین مسائل، در صدر اخبار ورزشی ماه‌های اخیر قرار داشت اما پس از سفر رئیس‌جمهور به مازندران و تعیین مهلت چهار ماهه، این پروژه هفته های آخر خود را برای تحویل به هواداران نساجی می‌گذراند. در این میان آئین بذرپاشی چمن طبیعی به‌عنوان یکی از مراحل پایانی بازسازی استادیوم، مورد تمسخر و طنز یک برنامه تلویزیونی قرار گرفت که به نظر می رسد کام آنهایی که دغدغه بازسازی این استادیوم داشتند، تلخ کرد.

مهلت چهارماهه برای بازسازی وطنی

پروژه تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و تکمیل سکوی غربی این استادیوم که رییس‌جمهور برای آن مهلت چهار ماهه تعیین کرد، از نخستین روزهای سال جاری با پیگیری و دستور استاندار و تشکیل کارگروه ویژه به ریاست مشاور ارشد و دستیار ویژه استاندار وارد فاز جدیدی شده و سرعت گرفته است.

عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ۱۹ مرداد سال گذشته و پس از پایان بازی‌های خانگی نساجی در لیگ بیستم آغاز شد و قرار بود که تا پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم به پایان برسد. مدتی بعد اعلام شد که این ورزشگاه برای نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ویکم تکمیل می‌شود، اما توقف‌های پی‌درپی به دلایل مختلف از جمله تأمین نشدن اعتبار سبب شد که اجرای این پروژه با تأخیر طولانی‌مدت همراه شود.

تیم فوتبال نساجی مازندران در فصل بیست‌ویکم پس از این که چند بازی خانگی را در ورزشگاه شهدای ساری برگزار کرد، به دلیل کیفیت پایین چمن این ورزشگاه، برای انجام بازی‌های خانگی از استان خارج شد. حال با نزدیک شدن به مراحل پایانی بازسازی استادیوم شهید وطنی قائم شهر ، طرفداران قدیمی و همیشگی نساجی مازندران چشم انتظار شروع فصل جدید لیگ برتر و تماشای بازی تیمشان در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر هستند .

استادیوم وطنی

مشخصات استادیوم شهید وطنی

ورزشگاه شهید وطنی (ورزشگاه شهنا پیشین) ورزشگاهی چند منظوره در شهر قائم‌شهر در کشور ایران است که در دهه ۱۳۲۰ شمسی ساخته شد. باشگاه فوتبال نساجی مازندران بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه انجام می‌دهد. در گذشته تیم‌های تاج شاهی، بانک ملت، آزمایش و نفت قائم‌شهر نیز در این ورزشگاه بازی می‌کردند.

 

پیشینه

مکانی که ورزشگاه شهید وطنی در آن واقع است پس از اشغال ایران در جنگ جهانی دوم، توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی تبدیل به پادگان نظامی شد. به مرور زمان آن‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی سربازان خود زمین فوتبالی در گوشه‌ای از پادگان ایجاد کردند. بعد از خروج قوای شوروی این مکان تبدیل به ورزشگاه شد و کارکنان کارخانه نساجی بعد از هر شیفت کاری در این ورزشگاه که شهنا نام داشت فوتبال بازی می‌کردند. این ورزشگاه از سال ۱۳۳۸ ورزشگاه تیم نساجی شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران نام ورزشگاه مدتی به افتخاری و سپس به یاد محمدرضا وطنی به شهید وطنی تغییر می‌کند. این ورزشگاه برای هواداران نساجی یادآور اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری است. نساجی همواره تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را در این ورزشگاه شکست داده و گرفتن امتیاز از نساجی در این ورزشگاه کار راحتی نبوده‌است.

 

مشخصات

زمین بازی ورزشگاه از چمن مصنوعی و جایگاه هواداران به زمین بازی نزدیک می‌باشد و اطراف چمن یک پیست دو و میدانی در هشت ردیف از جنس تارتان وجود داشت که امروزه قرار ندارد و در اواسط قسمت سکو روبرو ورزشگاه جایگاه ویژه و مکان گزارشگر ساخته شده‌است.

 

گنجایش

در گذشته سکوی مختصری در روبرو ورزشگاه تعبیه شده بود که نیمکت‌های دو تیم در زیر آن قرار داشت و بعدها گنجایش ورزشگاه به ۱۵٬۰۰۰ نفر رسید.