تأکید مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر نقش کلیدی حوزه پرورشی در تحقق اهداف تربیتی
فریدون کلبادینژاد، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، در آیین تکریم و معارفه سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی این ادارهکل، ضمن تبریک دهه ولایت، با اشاره به اهمیت این حوزه اظهار کرد: «حوزه پرورشی و فرهنگی یکی از اصلیترین ارکان آموزش و پرورش به شمار میرود و رسالت سنگینی در پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی بر عهده دارد.»
وی با تأکید بر ضرورت تلاش، تعهد و برنامهریزی منسجم در این بخش افزود: «در حوزههایی مانند مشاوره، فعالیتهای فرهنگی و سایر عرصههای پرورشی باید با جدیت وارد عمل شد تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.»
کلبادینژاد در ادامه تصریح کرد: «یادگیری تنها محدود به آموزش ذهنی نیست، بلکه شامل ابعاد اخلاقی، اجتماعی و روانی نیز میشود. در این مسیر، باید مطابق با چشماندازهای ترسیمشده در سند تحول بنیادین حرکت کنیم.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «با همدلی، هماهنگی و برنامهریزی دقیق، میتوانیم فضای مطلوبتری برای دانشآموزان استان فراهم کنیم و حس خوب و انگیزهبخشی را در مدارس تقویت نماییم.»
اجرای طرح «مدرسه اولیا» در مازندران تا پایان ۱۴۰۴ برای حمایت از مناطق محروم
در راستای تحقق عدالت آموزشی و توسعه فضاهای تربیتی با مشارکت مردمی، طرح «مدرسه اولیا» در جلسه نهضت توسعه فضای آموزشی استان مازندران مطرح و تشریح شد. این جلسه به صورت وبیناری و با حضور مدیران، روسا و مسئولان مناطق آموزشی برگزار گردید.
طرح «مدرسه اولیا» بر اساس شیوهنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، با هدف ساخت و راهاندازی یک مدرسه در هر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ طراحی شده است. اولویت اجرای این طرح، مناطق محروم و کمبرخوردار فاقد حامی مالی است که با همکاری انجمن اولیا و مربیان، خیرین و نهادهای مردمی پیگیری میشود.
در این نشست تأکید شد نقش مشارکتهای مردمی و هماهنگی بین نهادهای اجرایی، خیرین و خانوادهها، کلید موفقیت در تحقق عدالت آموزشی و توسعه فضای تربیتی در استان است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0