شناسایی 400 نقطه حادثه خیز ساحلی در مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اشاره به مدیریت این جمعیت در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی گفت: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه خیز دریا که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده است.

دکتر غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اعلام اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق از اول خرداد در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند، اظهار کرد : به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول خرداد بیش از یکهزار نجاتگر، امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

وی افزود : تاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

فخاری تصریح کرد : عمده ترین دلایل غرق شدن افراد ، آگاه نبودن افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزناآشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده است و  ۲۰۰ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های ساحلی استان نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران خاطرنشان کرد : در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.