شناسایی 134 بنگاه املاک فاقد پروانه در چمستان نور

حرف آنلاین:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فعالیت بنگاه های املاک فاقد پروانه کسب در استان انتقاد کرد و گفت : قراردادهای زمین خواری در مازندران در بنگاه های غیرمجاز بسته می شود.   محمد محمد پور عمران در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار افزود : دستگاه های اجرایی متعددی در مازندران درگیر […]

حرف آنلاین:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از فعالیت بنگاه های املاک فاقد پروانه کسب در استان انتقاد کرد و گفت : قراردادهای زمین خواری در مازندران در بنگاه های غیرمجاز بسته می شود.

  محمد محمد پور عمران در جلسه کمیسیون نظارت بر بازار افزود : دستگاه های اجرایی متعددی در مازندران درگیر مقابله با پدیده شوم تغییر کاربری اراضی و زمین خواری هستند و برای اثربخشی فعالیت هایشان باید به صورت قانونی و مجاز با این وضعیت برخورد کنند.

وی گفت : باید برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و زمین خواری تمام دستگاه های اجرایی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

محمدپور برخورد قهری با تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر قانونی را خواستار شد و افزود : برخورد با بنگاه های املاک غیر مجاز و فاقد پروانه کسب یکی از اقدامات لازم در این زمینه است.

وی ادامه داد : لازم است دستگاه های ذیربط فهرست بنگاه های املاک غیرمجاز و فاقد پروانه کسب را تهیه کرده و در اختیار نیروی انتظامی قرار دارند تا این نیرو نسبت به پلمپ آنها اقدام کند.

رییس سازمان صنعت و معدن مازندران همچنین از شناسایی 134 واحد بنگاه مشاوران املاک فاقد پروانه فعالیت و غیر مجاز در منطقه ˈ چمستان ˈ شهرستان نور خبر داد و گفت : این منطقه کانون بحران زمین خواری در مازندران است و به همین منظور طرح ضربتی شناسایی بنگاه های فاقد پروانه کسب در آنجا در حال اجرا است.

وی افزود : اتحادیه های مشاورین املاک و اتاق اصناف باید در خصوص صدور مجوزها و پروانه فعالیت ها ورود پیدا کنند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

محمدپور از جعل پروانه کسب به عنوان یکی از مشکلات نام برد و گفت : باید در این مورد هم برخورد قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری، 120 هزار هکتار اراضی باغی و 400 هزار هکتار مرتع در مازندران ، افزود: تغییر کاربری زمانی مجاز است که با هدف ایجاد کسب و کار و اشتغال باشد و بر اساس قوانین و مقررات انجام شود./ایرنا