خون شهدا عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به ارمغان آورد

حرف آنلاین:یکی از یادگاران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی و جهانی به برکت خون شهدا است. سردار فریدون علیپور امشب در سی‌ویکمین سالگرد شهادت بسیجی شهید «قربانعلی مسافر» در مسجد امام حسین(ع) روستای فولادکلا بخش چمستان شهرستان نور بیان کرد: ایران اسلامی به واسطه شهدا […]

حرف آنلاین:یکی از یادگاران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی در میادین بین‌المللی و جهانی به برکت خون شهدا است.

سردار فریدون علیپور امشب در سی‌ویکمین سالگرد شهادت بسیجی شهید «قربانعلی مسافر» در مسجد امام حسین(ع) روستای فولادکلا بخش چمستان شهرستان نور بیان کرد: ایران اسلامی به واسطه شهدا و خون پاک‌شان هم‌اکنون در دنیا از کشورهای دارای امنیت محسوب می‌شود و با عزت در جامعه جهانی حرف اول و آخر را می‌زند.
وی افزود: اگر به وضعیت کشورهای اطراف ایران توجه داشته باشیم درمی‌یابیم همه این کشورها به نوعی دارای مشکل بوده و با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
علیپور با اعلام اینکه عربستان با 120 هزار نظامی در دنیا به فرماندهی آمریکا، هیچ امنیتی داشته و معلم، کسبه، کشاورز، بازاری و اقشار مختلف در آن امنیت احساس نمی‌کنند، گفت: ترکیه هم امروزه به جولانگاه نیروهای سیاسی دنیا نظیر داعش و تکفیری‌ها تبدیل شده و در آینده خواهیم دید چه بلایی سرشان می‌آید.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: چند روز گذشته در کشور فرانسه که آن را مهد امنیت جهان تلقی کرده و اعلام می‌کنند در وسط اروپا با وجود دارد با توجه به وجود همه سازمان‌های امنیت جهانی چه ناامنی ایجاد شده است.
علیپور متذکر شد: نیروهای داعش توسط کشورهایی نظیر انگلیس آمریکا، اسرائیل و سران کفر شکل گرفته و هم‌اکنون به جان اربابانش افتاده است.
وی با اشاره به کشته شدن 15 نفر از مردم فرانسه در شهر پاریس که آن را مرکز امنیت دنیا می‌دانند، ادامه داد: سران استکباری دنیا با توجه به کشتار داعش هم‌اکنون آنها را از لحاظ سرویس اطلاعاتی و موادغذایی حمایت می‌کنند.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه نیروهایی از کشورهای غربی در گروه داعش به سر می‌برند که خود از قصابان بزرگ انسان هستند، گفت: مردم کشورهایی همانند آلمان با راهپیمایی گسترده نسبت به بازگشت برخی تروریست‌های جانی به کشورشان نگران هستند.
علیپور با اعلام اینکه عوامل و نیروهای داعش و گروه‌هایی که دست به کشتار گسترده و آدم‌کشی می‌زنند بویی از انسانیت نبرده و از حیوان هم پست‌تر هستند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با پیروزی در ایام انقلاب و جنگ تحمیلی با رهبری امام امت و مقام معظم رهبری چنان قدرتی دارد که سران استکبار برای مقابله با داعش و گروه‌های افراصی حتی حاضر به همکاری با ایران شدند.
وی متذکر شد: امروز نظام جمهوری اسلامی نمونه بارز ملتی در راه مبارزه با ظلم و ستم برای آزادیخواهی بوده که هم‌اکنون به اوج قدرت خود رسیده است.
علیپور با اعلام مدیریت بی‌نظیر مقام معظم رهبری که در دنیا زبانزد خاص و عام است، عنوان کرد: همه باید گوش به فرمان مقام ولایت فقیه باشیم.
وی با اشاره به راهپیمایی میلیونی مردم در کربلا که به مناسبت اربعین حسینی روی داد، گفت: مردم دلداده اهل بیت هستند و به هیچ وجه لحظه‌ای حاضر نیستند تا دشمنان اعتقادات، دین اسلام و عقایدشان را حمله‌ور شوند.
علیپور با تاکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس ایران تنها عراق را مقابل خود نداشت بلکه تمام دنیای استکبار علیه‌مان هم‌قسم شده و امتحان بزرگی را به سلامت پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: در این منطقه شهدایی همانند سردار شهید عبدی تربیت شدند که در منطقه کردستان حماسه‌آفرینی کرده و مطمئنا اگر هم‌اکنون حیات دنیایی داشت فرماندهی سپاه کشور را به این شهید قدرتمند و کارآمد می‌سپرند.
این فرمانده و یادگار ایام حماسه و خون با اعلام اینکه در زمان جنگ مشکل جمهوری اسلامی در منطقه کردستان بود که در آن شهدایی همانند شهید مسافر با نقش‌آفرینی و مبارزه با دشمنان به شهادت رسیدند، گفت: تمام دشمنان اسلام در آنجا جمع شده و بنابراین دفاع از کردستان، دفاع از اسلام و اعتقادات محسوب می‌شد.
وی ابراز کرد: اقتدار و عظمت شهدای‌مان به همراه کار بزرگی که انجام دادند روز به روز با گذشت زمان بر دیگران هویدا می‌شود و ابرقدرت‌ها هم از حس دشمن‌ستیزی، شهادت‌طلبی و مبارزه با ظالمان مردم ایران می‌ترسند.
شهید قربانعلی مسافر در سال 1346 در خانواده‌ای معتقد و مذهبی در روستای فولادکلا بخش چمستان شهرستان نور دیده به جهان گشود و با توجه به سن کم خود در سال 62 به ندای امام امت جهت مبارزه با دشمنان بعثی لبیک گفت.
این بسیجی شهید در تاریخ 20 آذر ماه سال 62 از طریق سپاه پاسداران شهرستان نور راهی جبهه‌های غرب کشور و استان سنندج شد.
شهید مسافر 28 دی ماه سال 1362 در سن 16 سالگی در شهر مریوان محور جانواران روستای طینال براثر کمین در تامین جاده به شهادت رسید.
در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: پدر عزیزم می‌دانم که بزرگ کردن یک فرزند چقدر سخت است و رنج‌کشیدی تا یک فرزند بزرگ کنی و مادرم می‌دانم چه شب‌ها سر گهواره من بیدار بودی تا این‌که گریه نکنم و آرزو داشتی من به شما خدمت کنم و چه آرزویی از این بالاتر که فرزندت را در راه خداوند بدهید، صد آفرین برتو ای پدر و مادرم که با این همه کاری که کردید و من باید شما را کمک می‌کردم ولی گفته‌اید برو به جبهه و با این حرف شما یک روحیه دیگری به من دادید و با دلی پاک و مشتاقانه به سوی جبهه حرکت کردم.