بسته خبری تئاتر مازندران؛

از برگزاری اولین جشنواره تئاتر تک پرسوناژ وازیک تا اجرای نمایش مرگ با سوراخ اضافه

حرف آنلاین: اولین جشنواره درون گروهی تئاتر تک پرسوناژ وازیک و با حضور ۶ بازیگر نوجوان دختر این گروه و به مدت دو روز برگزار خواهد شد و همچنین نمایش مرگ با سوراخ اضافه در بابلسر به صحنه می‌رود.

جشنواره تئاتر تک پرسوناژ وازیک به همت انجمن هنرهای نمایشی محمودآباد و گروه هنرهای نمایشی وازیک و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت سال جاری و به دبیری حسن رامی در سالن بلک باکس مجتمع غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار می‌شود.

حامد مربوط صادق رییس هییت مدیره‌انجمن هنرهای‌نمایشی استان مازندران و مدیر انجمن‌نمایش محمودآباد و سرپرست گروه هنرهای نمایشی وازیک ضمن بیان این مطلب افزود: به مناسبت جشن اردیبهشت ایران و به منظور کشف استعدادهای نوین بازیگری بخصوص در قشر دختران و بانوان شهرستان و نیز به منظور تشویق و ترغیبب هنرجویان این رشته ، اولین جشنواره درون گروهی تئاتر تک پرسوناژ وازیک و با حضور ۶ بازیگر نوجوان دختر این گروه و به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

دیدار اعضای انجمن و پیشکسوتان با رییس حوزه هنری مازندران

دیدار جمعی از پیشکسوتان و مسئولان انجمن هنرهای نمایشی مازندران با رییس حوزه هنری با حضور جمعی از پیشکسوتان و مسئولان انجمن هنرهای نمایشی مازندران در این مرکز، درباره همکاریهای دو طرفه بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار که به بهانه آغاز فعالیت‌های هیات مدیره جدید انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت، ظرفیت‌های جدی و گسترده نمایشگران سراسر مازندران مورد ارزیابی قرار گرفت.

بهزاد شاهنده، هوشنگ رضایی، منیژه معصومی، یاسر محمودی برنتی، محمدجواد رحمانی آلاشتی و حمید ناطقی حاضرین تئاتری این نشست بودند و درباره حمایت حوزه هنری مازندران از تولیدات و گروه‌های انجمن مذکور گفتگو کردند.

مهدی معصومی گرجی با تاکید بر اهداف و رویکردهای حوزه هنری در فعالیت های هنری و تولیدات این مرکز، حضور گروههای هنری در شهرهای مختلف استان را یک قابلیت جهت تمرکز زدایی و عمومی سازی فعالیتهای نمایشی و هنری عنوان کرد و گفت: با این پتانسیل می توان هنر نمایش و موارد وابسته به آن را در میان مردم جامعه برد.

وی افزود: نگاه ما در حوزه هنری یک نگاه سیاسی نیست بلکه نگاه و مدیریت هنری است لذا ما از حضور همه ی هنرمندان استقبال خواهیم کرد و درب حوزه هنری به روی همه ی هنرمندان باز است و ما هیچ محدودیتی نسب به طرح و ایده و تولید آثار هنرمندان نداریم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به سند زیست بوم حوزه هنری مازندران و تمرکز این مرکز بر آیین، حماسه و هنر شیعی تصریح کرد: ما دو هدف بزرگ در حوزه هنری داریم که یکی از آن کشف و پرورش استعداد نیروهای جوان متعهد و دوم تولید آثار فاخر جریان ساز است.

این مقام مسئول در پایان ضمن اعلام حمایت از فعالیتهای نمایشی و گروهها در محدوده توان و ماموریت های سازمانی حوزه هنری گفت: هنر نمایش میتواند علاوه بر احیای آیینهای فراموش شده و آداب کهن این سرزمین، با پرداختی جامع بر وقایع و چهره های تاریخی مذهبی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جریان جهاد تبیین جلودار باشد.

نمایش مرگ با سوراخ اضافه در بابلسر به صحنه می‌رود

نمایش مرگ با سوراخ اضافه از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در بلک باکس مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر به صحنه می‌رود .

در خلاصه داستان نمایش «مرگ با سوراخ اضافه» نوشته و کارگردانی امیر حسین فلاحت پیشه آمده است: مردی خوابی میبیند یا در واقعیت تیر خورده و در کما به سر می‌برد، در جایی شبیه خانه ،یا برزخ متوجه می‌شود که خارج از برنامه ریزی کائنات قرار نبوده تیر بخورد و بمیرد،در تکاپو برای یافتن راهی برای برگشت به زندگی دوباره توسط مرگ کشته می شود…بعد از کشته شدن در خانهٔ خود که شبیه همان مکان قبلی است بیدار می‌شود و با توجه به حال و هوای خواب یا واقعیت، زن خود را که شبیه فرشته مرگی است که جان او را ظاهرا گرفته می بیند و بعد از کشمکش، زن با شلیک یک گلوله از یک تپانچه عتیقه مرد را ظاهرا به کما می فرستد.

سیده نسترن میر سنجری ، هادی مهدی نیا ، تهمینه شکوفا ، راویه زواری ، مریم احمدی ، محدثه مهدوی ، شهراد ساوه شمشکی ، مانلی فلاحت پیشه در این نمایش بازی می‌کنند.

دیگر عوامل عبارتند از: دستیارکارگردان و مدیر صحنه :آتنا گودرزی
آهنگسازو اجرای موسیقی: هانی نظریان
اجرای نور: حسن محمودیان
اجرای گریم: زهره حیدری
طراح لباس و گریم: سیده نسترن میر سنجری
دوخت لباس :فاطمه زهرا تقی زاده
مدیر تولید: مصطفی تقی زاده./ روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران