تشکیل سامانه ای برای پرداخت زکات

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه زکات امر مهم مالی است تصریح کرد: زکات پشتوانه مالی اسلام به شمار می رود. به گزارش حرف، آیت الله نورالله طبرسی در ستاد زکات استان با تاکید برلزوم ترویج زکات در جامعه اظهار داشت: با آنکه برنج و مرکبات بیشترین محصولات کشاورزی تولیدی در استان است […]

tabarsi8
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه زکات امر مهم مالی است تصریح کرد: زکات پشتوانه مالی اسلام به شمار می رود.
به گزارش حرف، آیت الله نورالله طبرسی در ستاد زکات استان با تاکید برلزوم ترویج زکات در جامعه اظهار داشت: با آنکه برنج و مرکبات بیشترین محصولات کشاورزی تولیدی در استان است اما کشاورزان استان راغب به پرداخت زکات هستند.
وی افزود: اهالی استان تمایل به پرداخت زکات دارند زیرا زکات جزو منابع مالی و پشتیبانی اقتصادی اسلام است اما درعین حال باید برای ترویج و نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کرد.
آیت الله طبرسی، اقامه نماز و زکات در اسلام مورد توجه ویژه قرار گرفته است گفت: اقامه نماز و پرداخت زکات سبب اصلاح جامعه می شود و اگر به دستورات اسلام عمل شود، جامعه گلستان خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در مکتب اسلام، فروع دین امری به هم پیوسته است ادامه داد: تجزیه کردن دین مبین اسلام سبب عدم پیشرفت جامعه می شود و اگر در تمام برنامه ها، اسلام را مدنظرقرار دهیم، جامعه رو به اصلاح پیش خواهد رفت.
وی با بیان اینکه زکات پشتوانه مالی اسلام به شمار می رود تصریح کرد: کشاورزی چندان در مازندران زیاد آب و رنگی ندارد و در چنین شرایطی که مردم با مشکلات عدیده مواجه هستند، به کارهای واجب نظیر پرداخت زکات می پردازند.
وی تشکیل سامانه ای برای پرداخت زکات را امری مهم دانست و تبلیغ امر زکات را ضروری برشمرد و گفت: هزینه کرد زکات باید شفاف سازی شود.