تاثیر اعتکاف در تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اعتکاف در تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد. حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات در جوامع اسلامی بخاطر دوری از باورهای دینی و اسلامی است و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در تقویت باورهای […]

111

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اعتکاف در تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اعتکاف اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات در جوامع اسلامی بخاطر دوری از باورهای دینی و اسلامی است و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در تقویت باورهای دینی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در سال جدید افزود: اعتکاف فرصت مناسبی است که انسان در این مهمانی با خدای خود به راز و نیاز بنشیند و از این فرصت مهمانی بیشترین بهره را ببرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: فرصت معنوی اعتکاف را باید قدر دانست و برای عمق‌بخشی به باورهای دینی و اعتقادی از این ایام گرانقدر استفاده کرد.

این مسؤول به وجود معضلات و مشکلات در برخی جوامع اسلامی اشاره کرد و با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: اعتکاف و این مراسم معنوی می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور را فراهم کند.

شکریان‌امیری با اهمیت برنامه‌ریزی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی در استان و تسهیل در روند ثبت‌نام معتکفین در این ایام بیان کرد: برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از 11 فروردین آغاز و تا 13 فروردین پایان خواهد یافت و با توجه به فرصت باقیمانده در جهت تسهیل در ثبت‌نام معتکفین همه تدابیر لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مردمی بودن این گونه مراسم‌ها خاطرنشان کرد: حضور مردم مومن و مسلمان در این گونه مراسم‌ها نشان از مردمی بودن این مراسم دارد و باید با اطلاع‌رسانی درست و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حضور همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان را در این مراسم معنوی اعتکاف فراهم کرد.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان با اشاره به حضور معتکفین در سال‌های گذشته در استان گفت: در سال گذشته 28 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد 10 هزار و 677 نفر آقایان و 17 هزار و 622 نفر خانم‌ها و 16 هزار و 832 از اماکن مذهبی شهری و 11 هزار و 467 اماکن مذهبی روستایی و 6 هزار و 964 نفر در سال 96 برای نخستین‌‌بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.