بهترین شهر شمال برای مسافرت در تابستان

مسافرت در تابستان گرم همیشه یکی از زمان های مسافرت برای آن دسته از معلمانی که از تعطیلات استفاده می کنند و کارمندهایی که برای دوری از محیط کار می خواهند لحظاتی را در آب های دریای خزر غوطه ور شوند یا دیگر مسافرانی که می خواهند زیبایی های جنگل های مازندران را در این فصل به نظاره بنشینند به شمار می رود .

همیشه برای مسافرت در تابستان شهر های خنک مازندران بعنوان گزینه اصلی مطرح می شوند  که هر چهارفصلش یک زیبایی خاصی دارند . بخصوص در تابستان که درختان در اوج سبز بودنشان و دریا با سواحل خنک بهترین تصمیم برای شما به شمار می روند . برای پیدا کردن هتل و اقامتگاه هم با انبوه گزینه های مدرن و سنتی می توانید به سلیقه مورد نظرتان دست پیدا کنید و سفری به یادماندنی را در برای خود ثبت کنید . باید فقط دقت کنید که در هوای شرجی تابستان مازندران چه گزینه هایی را برای مقصد سفر خود انتخاب کنید . برای پیدا کردن این اطلاعات با ما همراه باشید تا شهرهای خنک و ییلاقی و مرتفع این استان زیبا را به شما معرفی کنیم  . در این مطلب به شما کمک می کنیم تا شهرهای مقصد گردشگری را برای مسافرت در تابستان به شما معرفی کنیم .

مسافرت در تابستان + فیلبند

 

فریدون کنار

شهر فریدونکنار که بی شک یکی از شهرهای معروف این خطه سبز می باشد با دشت های سرسبز و برنج معروفش میزبان شما در این فصل گرم به شمار می رود که می توانید با عبور از کنار شالیزارها عطر برنج طارم را استشمام کنید  . فریدونکنار که با شهرهای آمل ، بابلسر و محمودآباد همجوار است در مرکز مازندران قرار دارد که می توانید گرمای تابستان را با شنا در آب های این شهر ساحلی از تن بدر کنید . پارک­‌های جنگلی زاهد کنار و سوته نیز به همراه بازار ماهی فروشان از نقاط جذاب این سفر به فریدونکنار در تابستان می باشند .

 

 آلاشت

همیشه در فصل تابستان برای دوری از گرما رفتن به ارتفاعات مدنظر گردشگران بوده است . سوادکوه در مازندران با ارتفاعات زیبای خود مانند آلاشت نیز از همین مناطق به شمار می رود . آب و هوای خنک و دلپذیر به همراه محیطی بکر و دیدنی در این شهر می تواند بی شک یکی از جاهای رویایی مسافران در فصل گرم تابستان به شمار آید .

 

 فیلبند

فیلبند نیز که در ارتفاعات مابین بابل  و آمل قرار دارد نیز منطقه ای رویایی روی ابرهاست که می توانید عکس های بسیار زیبا را همانند کارت پستال از این منطقه تهیه کنید . این منطقه با آب و هوای خنک نیز مقصد گردشگری مناسبی در فصل تابستان برای مسافران است که می توانند در میان ابرها لذت ببرند و از محصولات محلی و سنتی آن استفاده کنند که تا سالها یاد آن از خاطرشان محو نمی شود . این روستا که در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار گرفته است با مناظر رویایی و آب و هوای خنک بیشتر وقت ها مه آلود و ابری است .

سوادکوه

با توجه به آب و هوای شرجی مازندران باید دقت کنید که در فصل تابستان از مناطق خنک این استان استفاده کنید . سوادکوه یکی از این مناطق است که با جنگل های انبوه و کوه های زیبای خود میزبان همیشگی مسافران می باشد . این شهر با جاذبه های گردشگری بیشمار در میان رشته کوه البرز قرار گرفته  و از جمله مکان های دیدنی آن می توان به پل ورسک و آلاشت ، دریاچه لفور و سد البرز ، دریاچه شورمست و غار آهکی زنگیان اشاره کرد .

 

 کلاردشت

کلاردشت هم در ارتفاعات مازندران شهر گردشگری مناسبی برای سفر در تابستان است . این شهر با آب و هوای دلپذیر  و منطقه ای بکر در 48 کیلومتری چالوس و 170 کیلومتری تهران قرار دارد که با دشتی زیبا و سرسبز در ارتفاع 1107 متری از سطح دریا می باشد . در سفر به کلاردشت حتما از جاذبه های دیدنی آن مانند روستای مازیچال ، آبشار هریجان، دریاچه ولشت، مرداب دیوک، علم کوه با ارتفاع قله ۴۸۵۰ متر در منطقه تخت سلیمان ، کاخ اجابت با معماری و گچ بری های زیبا ، جنگل مجل، جنگل آزو ، دریاچه حصارچال، آبشار اکاپل و منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه اشاره کرد .