بازسازی عملیات والفجر ۸ در مازندران

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران گفت: حضور خط‌شکن و محوری رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا در بیشتر عملیات‌های حساس دفاع مقدس، نشان از اهمیت این مجموعه در جنگ تحمیلی دارد. عسگر مجیدی درباره علت برگزاری بزرگ‌ترین نمایش و بازسازی عملیات والفجر ۸ در مازندران گفت: یکی از برنامه‌های شاخص و مهمی که در هفته دفاع مقدس […]

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران گفت: حضور خط‌شکن و محوری رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا در بیشتر عملیات‌های حساس دفاع مقدس، نشان از اهمیت این مجموعه در جنگ تحمیلی دارد.

عسگر مجیدی درباره علت برگزاری بزرگ‌ترین نمایش و بازسازی عملیات والفجر ۸ در مازندران گفت: یکی از برنامه‌های شاخص و مهمی که در هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌شده بازسازی عملیات والفجر8 است که به دلیل حضور پررنگ رزمندگان این استان در عملیات و سلحشوری‌های انجام‌شده آنان، تصمیم بر آن شد که این رزمایش امسال اجرایی شود.

وی بابیان اینکه این عملیات در مجاورت رودخانه تجن که درواقع مرکز فرهنگی دفاع مقدس سپاه است، انجام می‌شود، تصریح کرد: این برنامه در سه بخش تدارک دیده شد که بخش اول آن درباره چگونگی و چرایی اجرای عملیات والفجر 8 و مباحث عقلانی آن و اینکه عملیات برای چه منظوری اجراشده است، مطالبی برای مردم تبیین شد.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: بخش دوم، مراحل اجرای عملیات و اقدام عملی رزمایش است که شامل عبور غواصان از رودخانه و رؤیایی آنان با نیروهای دشمن فرضی است که مطابق برنامه صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، مجیدی بخش سوم رزمایش را مربوط به مباحث معنوی عملیات عنوان کرد و افزود: در این بخش که فتح فاو به نمایش درآمده، نیروهای رزمنده لشگر ۲۵ کربلا با به اهتزاز درآوردن پرچم امام رضا (ع) در بالای مسجد فاو که قبلاً در این مرکز و مجموعه فرهنگی تا سیس شده یاد و خاطره عملیات را گرامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش در حقیقت تداعی‌کننده حرکت رزمندگان لشگر مازندران در به اهتزاز درآوردن پرچم امام رضا (ع) پس از عملیات والفجر 8 بود، یادآور شد: در اینجا نیز این نماد به اهتزاز درآمده و سپس مردم و رزمندگان با حرکت به سمت مزار شهدای گمنام و قرارگیری در مجاورت قبور یاد خاطره شهدا را زنده نگه‌داشته و با آرمان‌های آنان و انقلاب تجدید میثاق کردند.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران بابیان اینکه هرسال در مازندران یک عملیات شبیه‌سازی‌شده و امسال دومین سال برگزاری رزمایش والفجر 8 است، اظهار کرد: از آنجائی که مازندرانی‌ها در عملیات متعددی نظیر کربلا 4 و5 و رمضان حضور تأثیرگذاری داشتند لذا هرسال یک رزمایش در دستور کار سپاه استان قرارگرفته که امسال پس از ۵ سال مجدداً عملیات والفجر 8 بازسازی و شبیه‌سازی شد.

مجیدی در پایان استقبال مردم از این رزمایش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در شب اول برگزاری همایش حدود ۳ هزار نفر برای تماشای عملیات حضور داشتند که بااطلاع رسانی‌های انجام‌شده در شب دیگر این همایش این تعداد افزایش چشمگیری داشت.