از نوشیدن آب زیاد در سحر خودداری کنیم

حرف آنلاین: نوشیدن آب زیاد در وعده سحری تاثیری در سیراب ماندن روزه داران در طول روز ندارد. دکتر فاضل تبار متخصص تغذیه گفت: خوردن آب فراوان در وعده‌ سحری تاثیری در سیراب ماندن روزه داران در طول روز ندارد بلکه برای ذخیره‌ی بهتر آب بدن باید منابع غذایی فیبر مانند سیزیجات و میوه‌ها را در وعده‌ی […]

حرف آنلاین: نوشیدن آب زیاد در وعده سحری تاثیری در سیراب ماندن روزه داران در طول روز ندارد.

دکتر فاضل تبار متخصص تغذیه گفت: خوردن آب فراوان در وعده‌ سحری تاثیری در سیراب ماندن روزه داران در طول روز ندارد بلکه برای ذخیره‌ی بهتر آب بدن باید منابع غذایی فیبر مانند سیزیجات و میوه‌ها را در وعده‌ی سحری مصرف کرد.

سبزیجات و میوه‌هایی مانند قرمه سبزی، خورشت اسفناج، خورشت آلو و قیصی می‌توانند به صورت خام یا پخته شده مصرف شوند که این منابع می‌توانند آب بیشتری را در روده‌ها ذخیره کنند.

به گفته این متخصص تغذیه وعده‌ افطار نباید به قصد سیر شدن خورده شود بلکه باید با هدف شروع دوباره‌ی فعالیت سیستم گوارشی و جبران منابع غذایی از دست رفته باشد؛ بنابراین خوردن لبنیات مانند پنیر و فرنی و غذا‌هایی مانند آش و سوپ در وعده‌ی افطار توصیه می‌شود.

دکتر فاضل تبار به روزه داران توصیه کرد برای درامان ماندن از بیماری‌های گوارشی در طول ماه رمضان بهتر است میان افطار و شام یک تا دو ساعت وقفه باشد.

با توجه به طولانی بودن روز‌های فصل بهار و گرم شدن هوا نباید وعده‌ی سحر را از وعده‌های غذایی ماه رمضان حذف کرد./ باشگاه خبرنگاران